تا-سال-۲۰۲۴-باید-به-کشور-صادرکننده-مبدل-شویم

رییس جمهور غنی در دیدار با فعالین اقتصادی کشور گفت که برای رشد اقتصادی تا سال ۲۰۲۴، باید به گونه جدی کار کنیم تا از وارد کننده به صادرکننده مبدل شویم.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور به سلسلۀ نشست های مشورتی در رابطه به صلح، با فعالین اقتصادی افغانستان دیدار کرد.

فعالین اقتصادی، بر جایگاه مصئون تاجران و سرمایه گذاران در کشور تاکید کردند و از رئیس جمهور خواستند تا روی جذب سرمایه گذاری های بزرگ توجه بیشتر صورت گیرد و خاطر نشان کردند که در این بخش با حکومت همکار خواهند بود.

آقای غنی در این دیدار تصریح نمود که صلح بهترین فرصت را برای سرمایه گذاری فراهم می کند و این پروسه از دید مردم پنهان نگهداشته نمی شود.

رئیس جمهور افزود که فهرست هیات مذاکره کنندۀ حکومت اعلام شده و در بورد مشورتی جایگاه برای تمام اقشار مردم از جمله سکتور خصوصی در نظر گرفته شده است و شما در هر مرحله مورد مشورت قرار خواهید گرفت.

وی خاطرنشان کرد که سرمایه گذار و دولت ممد هم اند و ما به کمک همدیگر برای رشد اقتصادی تا سال ۲۰۲۴، باید به گونه جدی کار کنیم تا از یک کشور وارد کننده به کشور صادر کننده مبدل شویم.

اشرف غنی در اخیر سخنانش از فعالین اقتصادی خواست تا در قسمت اتحادیه های تولید کننده، سرمایه گذاری در بخش پروسس و بازاریابی و ستندرد سازی محصولات و تولیدات، کار نمایند. وی تصریح کرد که معادن آماده سرمایه گذاری است و شما می توانید  در این بخش فعالیت نمایید.

این درحالی است که افغانستان با داشتن زمينه ها و فرصت هاي سرمايه گذاري، کمترين ميزان سرمايه گذاري را در سالهاي گذشته داشته است. با وجودي که بيش از چهل کشور خارجي در افغانستان حضور داشتند، ولي به دلايل گوناگون حکمروايان نتوانستند از اين بستر ها و فرصت ها براي جلب سرمايه هاي خارجي در کشور استفاده کنند.

تا سال ۲۰۲۴ باید به کشور صادرکننده مبدل شویم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد