تا-کنون-۷۲۰درخواست-عضویت-کمیسیون-های-انتخاباتی-،دریافت-گردید

اعضای کمیته گزینش گفته اند که تا کنون ۷۲۰ تن؛ درخواستی شان را مبنی بر عضویت به کمیسیون های انتخاباتی به عنوان کمیشنر؛ تسلیم این کمیته کرده اند.

به گزارش افغان خبر: کمیته گزینش میگوید که از بین 720 تن درخواست دهنده 21 تن برای کمیسیون مستقل انتخابات و 15 تن دیگر برای کمیسیون شکایات انتخاباتی معرفی میشوند، اما امکان افزایش شمار درخواست دهندگان نیز وجود دارد.

این کمیته تا یک ماه دیگر تمام اسناد افراد درخواست دهنده را بررسی کرده و از این میان اشخاص بهتر را برای کمیشنر شدن به ریاست جمهوری معرفی میکند.

به گفته اعضای کمیته گزینش؛ آنان در تلاش شناسای افراد خبره و توانمند هستند تا بتوانند مسولیت شان را به خوبی انجام دهند.

یوسف رشید عضو کمیته گزینش به رسانه ها گفته است که آنان با سرعت و دقت کار را به پیش میبرند و تا یک ماه دیگر کار گزینش کمیشنران احتمالی را به پایان میرسانند.

وی افزوده که در گزینش کمیشنران آینده‌ی کمیسیون های انتخاباتی؛ تمام ابعاد افراد در نظر گرفته میشود تا این روند به گونهی شفاف به پیش برده شود.

از سوی هم شماری از شهروندان کابل میگویند باید افرادی به عنوان کمیشنر معرفی شوند که بی طرفی خود شان را در روند انتخابات حفظ کرده و به جناح های سیاسی وابسته نباشند.

آنان از کمیشنران دوره ای قبل شاکی اند و میگویند که کارکنان قبلی کمیسیون های انتخاباتی در قبال مسئولیت شان کم کاری کرده اند.

پس از معرفی این افراد توسط کمیته گزینش، رئیس جمهور از میان آنها پنج نفر را برای کمیسیون سمع شکایات و هفت نفر را برای کمیسیون مستقل انتخابات انتخاب میکند.

تا کنون ۷۲۰درخواست عضویت کمیسیون های انتخاباتی ،دریافت گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد