تا-یک-ماه-دیگر-تاریخ-برگزاری-انتخابات-مشخص-میشود

معاون دوم رییس جمهور میگوید براساس طرح هایي که از سوی کمیسیون انتخابات ارائه می شود، تا یک ماه دیگر تصمیم حکومت در زمینه بر گزاری انتخابات نهایی خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: آراماز نماینده ملکی ناتو در افغانستان، بعد ازظهر روز گذشته( 27 دلو) با استاد سرور دانش معاون رییس جمهور دیدار کرده و در این ملاقات موضوعات مختلف مربوط به منطقه و افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون رییس جمهور ضمن اشاره به روابط نیک و حسنه میان دولت افغانستان و سازمان ناتو در عرصه های سیاسی و امنیتی از برخورد این سازمان نسبت به قضایای مربوط به افغانستان ابراز خرسندی کرده گفت که برگزاری اجلاس وارسا در سال گذشته از جهت حمایت سیاسی، نظامی و کمک های پولی برای مردم افغانستان بسیار مفید بود که اکثریت کشورهای عضو ناتو با تعهدات مشخص و سازنده در آن نشست شرکت کردند.

معاون رییس جمهور با اشاره به پیچیدگی های تحولات سیاسی در سطح بین المللی و منطقه به تحکیم همکاری های بیشتر بین دولت افغانستان و سازمان ناتو تأکید ورزیده گفت که در مواجهه با تغییراتی که پیش می آید بهتر آن خواهد بود که دولت افغانستان و سازمان ناتو در مشوره باهم و براساس یک برنامه نظام مند به پیش حرکت کند.

وی با اشاره به نشست شش جانبۀ مسکو و نشست امنیتی مونیخ که چند روز دیگر برگزار خواهد شد گفت که موضوع افغانستان یکی از مباحث محوری در این نشست ها خواهد بود و حکومت وحدت ملی مصمم است که نسبت به این نشست ها با توجه به منافع ملی کشور و اتحاد و همسویی با همکاران بین المللی از جمله سازمان ناتو، به صورت فعال برخورد نماید.

معاون رییس جمهور همچنین گفت که بین حکومت افغانستان و حکومت جدید امریکا به صورت پیوسته تماس وجود داشته و حمایت دولت امریکا از دولت و مردم افغانستان نیز همچون گذشته ادامه خواهدیافت.

معاون رییس جمهور یک بار دیگر برعزم قاطع حکومت مبنی بر برگزاری انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالى ها در سال آینده تأکید کرده گفت که براساس طرح هایي که از جانب کمیسیون مستقل انتخابات ارائه می شود، تا یک ماه دیگر تصمیم حکومت در زمینه بر گزاری انتخابات نهایی خواهد شد.

استاد دانش گفت اخیرا بحث های مشورتی بین حكومت و همکاران بین المللی از جمله نمایندگی سازمان ملل متحد آغاز شده و این روند به نتایج که مردم افغانستان دارند منتج خواهد شد.

معاون رییس جمهور در مورد تعهدات حکومت افغانستان در نشست بروکسل نیز گفت که حکومت پیوسته آن تعهدات را پیگیری می کند. وی اطمینان داد که پیشرفت های قابل توجهی دراین زمینه بدست آمده است.

دراین دیدار نماینده ملکی ناتو نیز از تداوم همکاری های آن سازمان در بخش های امنیتی و سیاسی با دولت اففانستان خبرداده گفت که همکاری های ناتو همچون گذشته با دولت و مردم افغانستان ادامه می یابد.

وی ضمن آنکه از نقش معاون رییس جمهور در زمینه تحکیم ثبات سياسى و وحدت و همسویی در حکومت و حدت ملی به نیکی یاد کرده و آن را مهم خواند گفت که وحدت نظر و هماهنگی بین رهبران حکومت وحدت ملی سبب تقویت ثبات و قدرت سیاسی دراین کشور خواهد شد.

نماینده ملکی ناتو با آنکه به برگزاری انتخابات ولسی جرگه و شورا های ولسوالى ها از سوی حکومت تأکید ورزید گفت که برگزاری این پروسه نیز می تواند سبب تقویت ثبات سیاسی درافغانستان گردد و همکاران بین المللی افغانستان از جمله سازمان ناتو در برگزاری این پروسه اگر چنانچه لازم باشد مردم و دولت افغانستان را یاری خواهد کرد.

تا یک ماه دیگر تاریخ برگزاری انتخابات مشخص میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد