تا-یک-هفته-دیگر-پنج-هزار-بست-ملکی-به-اعلان-سپرده-می-شود

رئیس جمهورغنی در مراسم تجلیل از روز جهانی جوان گفت که تا یک هفته دیگر پنج هزار بست ملکی و تا یک ماه دیگر ۸ هزار بست در بخش آموزگاری به اعلان سپرده می شود تا جوانان به کار گماشته شوند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور کشور در صحبت هایش در این مراسم، روز جهانی جوانان را به‌همه جوانان تبریک گفته، آنان را معماران آیندۀ افغانستان دانست و از جوانان خواست تا به‌جای دیدگاه های کوتاه‌مدت، دیدگاه ۵۰ ساله برای افغانستان داشته باشند.

رئیس جمهور غنی با اشاره به اصلاحات درصفوف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به خصوص در وزارت دفاع ملی، گفت: تغیر نسلی در وزارت دفاع ملی به میان آمده است، در آنجا دیگر تضاد وجود نخواهد داشت، بلکه میان نسل امروزی و قبلی هم آهنگی بوده و ترکیب هر دو نسل موجب امنیت شما خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: دشمنان افغانستان با حمله بر مساجد، نمازگزاران و جاهای دیگر می‌خواهند که ما تنها بر امنیت تمرکز داشته باشیم و زندگی، معارف و اقتصاد را فراموش کنیم، مگر آنان باید بدانند که جامعه افغانستان چند بعدی فکر می‌کند.

وی جوانان را برآورده کنندگان آرمان های غازی امان الله خان دانسته، افزود: من به دشمنان افغانستان پیام دارم، این ملت آن مردم سابق نیست که غازی امان الله خان را مجبور به فرار کرده بود، من از شما نمایندگی می کنم و افغانستان را به هر قیمتی که باشد، می سازم.

رئیس جمهور خطاب به جوانان گفت: اگر شما در انتخابات اشتراک نمی‌کردید، امروز من اینجا نمی‌بودم، سهم گیری شما در سیاست باعث گردید که ادارات کشور به سوی جوان شدن برود.

رئیس جمهور غنی معلومات، دانش و تدبیر را سه عامل عمده در بلند رفتن توانمندی جوانان دانسته گفت که دسترسی به معلومات حق هر فرد است و اگر معلومات به دانش مبدل نشود، موثریت نخواهد داشت.

رئیس جمهور کشور گفت: حکومت وحدت ملی نمایندۀ مردم بوده و در برابر آنان مسئولیت دارد. وی مسئولین جوان ادارات را خطاب قرار داده گفت که از این پس اگر در ادارات مشکلات وجود داشته باشد، شما پاسخگو خواهید بود.

محمد اشرف غنی در رابطه به ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان گفت که تا دو هفته دیگر ۵ هزار بست خدمات ملکی و تا یک ماه دیگر ۸ هزار بست معلمین به اعلان سپرده می‌شود که همانند پروسه تذکره های الکترونیکی در این پروسه، شفافیت عملی خواهد شد.

رئیس جمهور غنی در پاسخ  به نگرانی های جوانان در پروسه کانکور، گفت: پروسه کانکور به گونه بنیادی تغیر خواهد کرد. وی افزود که گام نخست در این پروسه که شفافیت می باشد، برداشته شده است.

رئیس جمهور غنی گفت: بیشترین سرمایه سیاسی من در استخدام جوانان در ادارات به مصرف رسیده و برای جوانان ادارات کوشش های زیادی کردم و من یک پل ارتباطی بین نسل جوان هستم و امروز راس ادارات کشور را جوانان تشکیل می دهند.

محمد اشرف غنی بر مساوات میان جوانان تاکید کرده گفت که شما باید به حلقه نجیبه مبدل شوید و در میان تان حس پاسخگویی ایجاد شود. وی افزود که این سرزمین از سه قشر یعنی جوانان، زنان و فقرا تشکیل شده است و تا زمانی که این اقشار به رفاه نرسند، در افغانستان ثبات به وجود نخواهد آمد.

رئیس جمهور غنی تصریح کرد که به دلیل مشکلات امنیتی به تحصیلات آن طوری که لازم بود توجه صورت نگرفته است، نظام تحصیلی ما به تغییر بنیادی و نصاب تعلیمی ما به بحث ملی نیازمند است. وی از جوانان خواست تا در این خصوص پیشنهادات خود را با او شریک سازند و در آیندۀ نزدیک شورای عالی قوای بشری ایجاد می شود و صدای شما شنیده خواهد شد.

وی گفت: تا زمانی که اقتصاد مشروع را رشد ندهیم، اشتغال زایی دوامدار به وجود نمی آید و در این بخش باهم یکجا کار می نمائیم. رئیس جمهور از جوانان خواست تا اتفاق و اتحاد خود را نگهدارند و جلو کسانی را بگیرند که در مقابل وحدت ملی می ایستند.

رئیس جمهور کشور خاطرنشان کرد: افغان ها فاسد نیستند، شمار محدودی هستند که از راه فساد، بربادی به وجود می آورند. وی تاکید کرد که تمام امور حکومت واضح است. رئیس جمهور گفت: همه روزه یک جوان از یکی از ولسوالی ها می تواند به ارگ بیاید و کارکردهای حکومت را مشاهده نماید تا حکومت داری برای شان واضح شود.

رئیس جمهور غنی گفت: از شما جوانان می خواهم  که از طریق یک میکانیزم واضح نمایندگان تان را در نشست های کابینه بفرستید تا کارهای حکومت را از نزدیک ارزیابی نمایید. وی افزود که پس از این در هر چهار ماه، کابینه در مورد موضوعات مرتبط به جوانان بحث خواهد داشت.

در این مراسم شماری از جوانان به منظور قدردانی از تلاش های رئیس جمهور غنی در راستای حاکمیت قانون و مبارزه با فساد، دستار عزت برسر او گذاشتند و به رئیس جمهور اطمینان دادند که در راستای خدمت به وطن آمادۀ هرگونه قربانی می باشند.

همچنان شماری از دختران جوان به پاس خدمات بانوی اول کشور به زنان، چادر سه رنگ که نماد بیرق افغانستان می باشد، به وی اهدا کردند. بانوی اول کشور ضمن تشکری از این جوانان گفت: باورمندم که شما با تلاش های تان این کشور را آباد و به پا ایستاده می کنید.

تا یک هفته دیگر پنج هزار بست ملکی به اعلان سپرده می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد