تاجران-ایران-برای-سرمایه‌گذاری-در-افغانستان-آماده‌اند

رییس جمهور ایران در دیدار با رییس اجراییه حکومت وحدت ملی تصریح کرد که تاجران کشورش به منظور تسهیل اتصال منطقه‌یی آماده‌اند در افغانستان سرمایه‌گذاری نمایند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله ،رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان روز (شنبه ۲۵ جوزای) با حسن روحانی رییس جمهور اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) در شهر دوشنبه دیدار کرد.

در این دیدار رییس اجراییه تصویر واضح و روشنی از وضعیت سیاسی-امنیتی و مبارزه با دهشت‌افگنی در افغانستان ارایه کرد و خواهان ادامه حمایت‌های همیشگی ایران از افغانستان و گسترش همکاری‌های مشترک میان دو کشور گردید.

آقای عبدالله همچنان در باره مذاکرات صلح و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان صحبت کرد و آرزوی حکومت و مردم افغانستان را برای دست‌یافتن به یک صلح عادلانه و دایمی بیان داشت و موضع‌گیری‌های طالبان را در شرایط فعلی مانع اصلی دست یافتن به صلح دانست.

رییس اجراییه در بخشی دیگر از صحبت‌های خود از میزبانی مهاجران در جمهوری اسلامی نیز سپاس‌گزاری کرد.

رییس جمهور ایران روابط میان دو کشور را دوستانه و استوار بر ارزش‌های مشترک خواند و برقراری صلح و ثبات در افغانستان را آرزوهای همیشگی جمهوری اسلامی ایران دانست.

آقای روحانی از ادامه همکاری‌های ایران برای افغانستان اطمینان داد و خواهان گسترش روابط تجارتی-اقتصادی میان دو کشور گردید. وی همچنان علاوه کرد که تاجران ایران آماده‌اند در افغانستان سرمایه‌گذاری نمایند و ایران آماده است افغانستان را در امر تسهیل اتصال منطقه‌یی یاری رساند.

دو طرف در صحبت‌های خود همچنان بر همکاری مشترک میان ایران و افغانستان در مبارزه با چالش‌ها و تهدیدهای منطقه‌یی و نهایی شدن کارهای کمیسیون‌های مشترک کاری تأکید کردند و از پیش‌رفت‌های لازم در این زمینه ابراز رضایت نمودند.

تاجران ایران برای سرمایه‌گذاری در افغانستان آماده‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد