تاجیکستان،-افغانستان-را-در-عرصه-های-اقتصادی-و-مبارزه-با-تروریزم-یاری-میکند

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در حاشیه نشست سران حکومت های سازمان شانگهای با قاهر رسول‌زاده صدراعظم تاجیکستان دیدار کرده، در مورد همکاری اقتصادی و مبارزه با ترویزم میان دو کشور بحث کردند.

به گزارش افغان خبر: دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در حاشیه نشست سران حکومت‌های سازمان شانگهای در بشکیک پایتخت قیرغیزستان شام گذشته با قاهر رسول‌زاده صدراعظم تاجیکستان دیدار نمود.

در این نشست آقای رسول‌زاده با اشاره به پیوندهای تاریخی-فرهنگی میان دو کشور بر ادامه و گسترش همکاری‌های همه جانبه میان دو کشور تاکید کرد.

قاهر رسول‌زاده در صحبت‌های خویش بر انتقال انرژی٬ وصل شدن افغانستان به خط آهن٬‌ گسترش دادوستد تجارتی میان دو کشور٬‌ مبارزه با تروریزم و قاچاق مواد مخدر و افزایش و تقویت بازارهای مرزی میان دو کشور تاکید کرد.

رئيس اجرائيه کشور با تشکر از آقای رسول‌زاده و قدردانی از همکاری میان افغانستان و تاجیکستان درباره آخرین وضعیت امنیتی-سیاسی در افغانستان و منطقه صحبت نمود.

رئيس اجرائيه در ادامه صحبت‌های خویش از طرح‌ انتقال انرژی٬‌ موفقیت برنامه کاسا یکهزار٬ وصل شدن افغانستان به خط آهن استقبال کرد و براصل مبارزه مشترک با دهشت افکنی و تروریزم تاکید نمود.

دکتور عبدالله عبدالله در صحبت‌های خویش از حمایت کشور تاجیکستان از عضویت دایمی افغانستان در سازمان شانگهای سپاسگزاری کرد.

همچنان رئیس اجرائیه کشور با اشاره به بورسیه‌ها و حضور دانشجویان در تاجیکستان از میزبانی این کشور و فراهم آوری زمینه تحصیل برای دانشجویان افغان قدردانی نمود.

 

تاجیکستان، افغانستان را در عرصه های اقتصادی و مبارزه با تروریزم یاری میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد