تاخیر-در-برگزاری-انتخابات-سبب-بی-اعتمادی-مردم-می-شود

محمد حنیف اتمر مشاور پیشین شورای امنیت ملی کشور گفته است که تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مغایرت با قانون اساسی کشور قرار دارد و سبب بی اعتمادی مردم می شود.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی محمد حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی و یکی از نامزدان احتمالی کرسی ریاست جمهوری با نشر اعلامیه یی گفته است که برگزاری به موقع انتخابات یکی از پایه های اساسی نظام دیموکراتیک است.

در این اعلامیه؛ تصمیم تعویق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از سوی کمیسیون انتخابات را فشار حکومت روی کمیسیون انتخابات دانسته و تاکید شده است که این امر باعث تشدید بی اعتمادی مردم و بی اعتبار ساختن نهاد های مستقل ملی شده است.

اتمر تاکید دارد که تاخیر انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در مغایرت با قانون اساسی می باشد، برای تعویق غیر متوقع انتخابات ریاست جمهوری توجیه قانونی و منطقی ارائه نشده است.

همچنان آقای اتمر به این باور است که  برگزاری چهار انتخابات بصورت همزمان، خارج از ظرفیت و محدوده توانمندی کمیسیون مستقل انتخابات است و پافشاری بر برگزاری چهار انتخابات می تواند کشور را با بحران جدی روبرو سازد.

در اعلامیه ادامه کار حکومت فعلی پس از تاریخ ۱ جوزای ۱۳۹۸ فاقد مشروعیت سیاسی و حقوقی خوانده شده است.

اعلامیه افزوده که ادامه کار حکومت بعد از تاریخ ذکر شده نظام مردم سالار افغانستان را با چالش جدی روبرو نموده و کشور را به سمت بحران پیش خواهد برد، لذا از تمامی احزاب٬ جریانهای سیاسی و نمایندگان مردم افغانستان تقاضا می گردد تا در روشنی احکام قانون اساسی از بروز خلای قدرت جلوگیری نمایند.

آقای اتمر تصامیم کمیسیون انتخابات مبنی بر به تعویق انداختن انتخابات ریاست جمهوری را یک جانبه میداند و بیان میکند که تصامیم در این مورد باید همه شمول باشد.

این در حالی است که کمیسیون انتخابات هنوز نتوانسته نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی را به صورت کامل اعلام نماید و از سوی دیگر چند روز قبل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را سه ماه تعویق انداخته است.

 

تاخیر در برگزاری انتخابات سبب بی اعتمادی مردم می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد