تاریخ-برگزاری-انتخابات-ریاست‌جمهوری-باید-مشخص-شود

رییس‌جمهور غنی تاکید داشت که رهبری حکومت وحدت ملی از کمیسیون مستقل انتخابات تقاضا می‌نماید تا به زودترین فرصت ممکن، تاریخ برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را مشخص و با مردم شریک سازد.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی، رییس‌جمهور کشور با اعضای کمیسیون مستقل انتخابات، نمایندۀ خاص سرمنشی سازمان ملل متحد، نمایندۀ اتحادیۀ اروپا و شماری از سفرای کشورهای حمایت‌کننده از پروسۀ انتخابات، دیدار کرد.

رهبری حکومت وحدت ملی از کمیسیون مستقل انتخابات خواست تا از چگونگی روند ثبت نام رأی‌دهنده‌گان به مردم اطمینان دهد و نیز زمینۀ نظارت از انتخابات توسط احزاب سیاسی، نهادهای مدنی و ناظرین ملی و بین‌المللی را فراهم نماید.

رئیس‌جمهورغنی با تأکید تصریح‌داشت که مداخله در امور انتخابات توسط هرکس به‌شمول کارمندان حکومتی جرم پنداشته می‌شود و حکومت برای جلوگیری از مداخلۀ کارمندان حکومت در این روند، تدابیر لازم را روی‌دست خواهد گرفت.

آقای غنی افزود که جعل و فساد در انتخابات از نظر قانون جرم است و مطابق به قوانین نافذۀ کشور، باید به‌ آن رسیدگی صورت گیرد. وی گفت که حکومت وحدت ملی ارادۀ جدی برای برگزاری انتخابات دارد.

محمداشرف غنی خاطرنشان‌ساخت که رهبری حکومت وحدت ملی از کمیسیون مستقل انتخابات تقاضا می‌نماید تا به زودترین فرصت ممکن، تاریخ برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را مشخص و با مردم شریک سازد.

تاریخ برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری باید مشخص شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد