تاکید-خیرخواه-بر-حفاظت-از-میراث‌های-فرهنگی-و-تاریخی-کشور

خیرالله خیرخواه، سپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته که حفاظت از میراث‌های تاریخی وفرهنگی کشور در اولویت کاری این وزارت قراردارد.

به گزارش افغان نیوز؛ ملا خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ این مطلب را روز گذشته (شنبه، ۶ جوزا) در دیدار با وانگ یو، سفیر چین در کابل بیان کرده است.

طبق اعلامیه، سفیر چین در کابل گفته که کشورش به استقلال وتمامیت ارضی و منافع ملی افغانستان احترام می‌گذارد و او از پیشرفت‌های سیاسی واقتصادی و روابط همه جانبه میان دو کشور خرسند است.

سفیر چین در کابل از پروژه‌‌های فرهنگی کشورش در افغانستان به سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ معلومات ارائه کرده و گفته که افغانستان از لحاظ داشته‌های تاریخی و فرهنگی، با داشتن بیشترین ساحات باستانی یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان است.

او افزوده که حفاظت و نگهداری میراث‌های فرهنگی تنها مسولیت افغان‌ها نیست بلکه جهانیان نیز در این بخش مسولیت دارند تا درحفظ و حمایت از میراث های فرهنگی افغانستان همکاری نمایند.

در اعلامیه آمده که در این دیدار روی ساحه باستانی مس عینک، حفظ آثار و نقش آن در پیشرفت اقتصادی افغانستان نیز گفتگو شده است.

بر اساس اعلامیه، ملا خیر الله خیرخواه ضمن ابراز قدردانی از همکاری‌های همه جانبه چین در زمینه حفظ آبدات تاریخی و ساحات باستانی، بر تحکیم روابط فرهنگی میان دو کشور تاکید کرده است.

او افزود که حفاظت از میراث‌های فرهنگی کشور در اولویت کاری وزارت اطلاعات و فرهنگ قراردارد.

 

 

تاکید خیرخواه بر حفاظت از میراث‌های فرهنگی و تاریخی کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد