تلاش-وزارت-اطلاعات-و-فرهنگ-برای-جلوگیری-از-مداخلات-در-کار-رسانه‌ای

مسوولان وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گویند که به زودی تفاهم‌نامه‌ای را مبنی بر عدم مداخله در کار خبرنگاران و رسانه‌ها با نهاد‌های امنیتی، وزارت‌های خارجه و امر به معروف امضا می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ به رسانه‌ها گفته است که در آینده نزدیک این وزارت تفاهم‌نامه‌ای را با نهادهای امنیتی، وزارت‌های امورخارجه و امر به معروف و نهی از منکر، امضاء خواهد کرد. 

قانع هدف از امضای این تفاهم‌نامه‌ها را جلوگیری از دخالت نهادهای امنیتی و دیگر وزارت‌خانه‌ها در کار رسانه‌ای خوانده و تاکید کرده که تنها وزارت اطلاعات و فرهنگ مسوولیت تنظیم کارهای رسانه‌ای را در کشور دارد. 

سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته که امارت اسلامی متعهد به پشتیبانی از رسانه‌های آزاد در کشور است و از رسانه‌های کشور نیز خواست که مطابق به قانون اسلامی نشرات داشته باشند. 

مسرور لطفی، عضو رهبری اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان از این طرح وزارت اطلاعات و فرهنگ استقبال کرده و می‌گوید که رسیدگی به مشکلات خبرنگاران و رسانه‌‌ها از آدرس کمیسیون رسیدگی به تخلفات رسانه‌ای موثر است. 

آقای لطفی از حکومت سرپرست می‌خواهد که قانون دسترسی به اطلاعات و قانون رسانه‌های همگانی را اجرایی نماید تا خبرنگاران بتوانند به موقع و بدون مشکلات اطلاع رسانی نمایند. 

محمد جمعه سالک، یکی از خبرنگاران از این اقدام وزارت اطلاعات و فرهنگ ابراز خرسندی کرده و می‌گوید که همکاری نهادهای حکومتی می‌تواند دسترسی به اطلاعات و روند اطلاع رسانی را در کشور برای خبرنگاران تسهیل کند.

سلیمه رحمانی، یکی دیگر از خبرنگاران از حکومت سرپرست خواستار تسهیل روند دسترسی به اطلاعات شده و می‌گوید که حکومت باید در این زمینه با خبرنگاران همکار باشد تا آنان بتواند به موقع اطلاع رسانی نماید. 

این در حالی است که پس از تحولات سیاسی در کشور خبرنگاران با مشکلات زیادی از جمله مشکلات اقتصادی، عدم مصونیت شغلی و عدم دسترسی به اطلاعات مواجه اند. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

تلاش وزارت اطلاعات و فرهنگ برای جلوگیری از مداخلات در کار رسانه‌ای

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد