تاکید-روسیه-بر-مذاکره؛-آمریکا-برطبل-جنگ-با-طالبان-می-کوبد

رییس جمهور امریکا در روزهای گذشته با تاکید براستراتژی کشورش در افغانستان، جنگ را تنها گزینه در مقابل طالبان عنوان کردو افزود: که هیچ مذاکره ی با طالبان صورت نخواهد گرفت ،اما سفیر روسیه در کابل می گوید: که بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد و باید از راه‌های سیاسی و مذاکره خاتمه داده شود.

به گزارش افغان نیوز: الکساندر مانتیتسکی، سفیر روسیه در کابل، روز سه شنبه (17 دلو) طی نشست خبری در واکنش به موضع‌گیریهای تازۀ ایالات متحده امریکا دربارۀ جنگ افغانستان گفت: "در استراتیژی جدید امریکا، بیشتر بر سرکوب مخالفان مسلح از راه نظامی تاکید شده است؛ اما ما به این نظر هستیم که حل بحران موجود در افغانستان، از راه نظامی غیر‌ممکن می‌باشد."

وی افزود که در هیچ جای استراتیژی مذکور نیامده است که چطور مصالحه صورت بگیرد و چه وقت صلح وثبات در افغانستان تأمین شود.

سفیر روسیه گفت: "صحبت های اخیر رییس‌جمهور امریکا در مورد مذاکره نکردن با طالبان برای ما نگران کننده است. امریکا قصد ندارد با طالبان مذاکره نماید وصلح را تامین کند."

الکساندر مانتیتسکی خاطر نشان کرد که روسیه به این نظر است که باید مذاکرات و گفتگوى صلح با طالبان جریان داشته باشد؛ تا مردم افغانستان از این وضعت نجات یابند و صلح وثبات تامین شود.

این دیپلومات روسی افزود: "ما به این عقیده هستیم که دروازه های مذاکره با طالبان را هیچ وقت بسته نکنیم و ما طرفدار این هستیم که پروسه آشتی ملی در افغانستان، باید هر عاجل آغاز شود."

همچنان، سفیر روسیه از گسترش حضور داعش در شمال افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت: "معلوماتی در اختیار ما قرار دارد که داعش پس از شکست درعراق وسوریه به افغانستان انتقال داده می شود."

مانتیتسکی از حکومت افغانستان و همچنان امریکا که در راس نیروهای ناتو قرار دارد، خواست که تدابیر شدیدی را برای نابوی داعش روی دست بگیرد. به گفتۀ وی روسیه نیز آمادۀ هر نوع همکاری علیه داعش می باشد.

الکساندر منتیتسکی در ادامۀ این نشست، از علاقه‌مندی روسیه به تقویت روابط با افغانستان به ویژه در زمینه نظامی خبر داد و گفت که امروز ۳۱ محصل افغان به روسیه اعزام می‌شوند تا در دانشگاههای معتبر این کشور، در زمینه های نظامی آموزش ببینند.

به گفته وی، این جوانان در رشته‌های کاربرد وترمیم طیاره‌های نظامی، هلیکوپتر، ساخت و استفاده از سنگرها و استفاده از تکنالوژی مواد انفجاری، در دوره‌های چهار تا شش ساله آموزش خواهند دید.

تاکید روسیه بر مذاکره؛ آمریکا برطبل جنگ با طالبان می کوبد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد