تاکید-روسیه،-چین-و-پاکستان-بر-تشکیل-حکومت-همه-شمول-در-افغانستان

نماینده‌گان ویژه چین، پاکستان و روسیه در دیدار با عبدالله و کرزی روی قضایای جاری افغانستان بحث و بر تشکیل حکومت همه‌شمول تاکید کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه، حامدکرزی رئیس جمهور پیشین کشور، ناوقت روز گذشته با ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه، شيائو يونگ نماینده ویژه چین و صادق خان نماینده ويژه پاکستان دیدار و روی قضایای جاری افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست که سفرای روسیه و پاکستان در کابل نیز حضور داشتند، نمایندگان کشورهای متذکره بر تشکیل حکومت همه شمول و قابل قبول برای مردم افغانستان تاکید کردند.

نمایندگان مذکور همچنان بر تحکیم صلح و ثبات، سیاست معتدل، احترام به حقوق زنان، زمینه‌ تعلیم و تربیه مساوی برای افغان‌ها و همکاری‌های منطقه‌ای تأکید کردند.

این درحالی است که طالبان رییس و اعضای کابینه سرپرست حکومت خود را در ۱۶ سنبله اعلام کردند، اما تاکنون از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.

ذبیح الله مجاهد، معین وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی طالبان، دیروز سه‌شنبه(۳۰، سنبله) در یک کنفرانس خبری گفت که مراسم تحلیف کابینه اکنون به تعویق افتاده است.

تاکید روسیه، چین و پاکستان بر تشکیل حکومت همه شمول در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد