تاکید-رییس-جمهور-غنی-بر-توسعه-معارف-و-شاگرد‌محوری

رییس جمهور غنی طی یک جلسه که به منظور دیجیتل‌سازی سیستم وزارت معارف در ارگ برگزار شده بود، بر توسعه‌ی معارف و نهادینه شدن شاگرد محوری به مثابۀ یک اصل تاکید داشت.

به گزارش افغان نیوز: در این جلسه، احمدجاوید رسولی رئیس اداره ملی احصاییه و معلومات، با بیان اینکه در سکتور مخابرات، در گذشته اولویت ها مشخص نبود و تفکیک وظایف وجود نداشت، گفت که باید تکنالوژی مبنای اصلاحات در نهادها باشد.

در همین حال، محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در رابطه به طرح دیجیتل‌سازی معارف، گفت که گزارش بانک جهانی در رابطه به امتحان کانکور قابل مکث بود.

وی افزود که شاگرد محوری باید به مثابۀ یک اصل نهادینه شود و توسعه‌ی معارف برای ما به عنوان یک اولویت بنیادین، اهمیت دارد.

در همین حال، یافته‌های پژوهش نهاد«تحقیقاتی حقوق زنان و اطفال» نشان می‌دهد که ۶۰ درصد دختران" از صنف هفتم الی دوازدهم" به دلیل خشونت خانوادگی، فرهنگ نادرست و ناامنی مکتب را ترک می‌کنند.

این درحالی است که مدیریت ضعیف وزارت معارف و نبود امکانات تعلیمی در مکتب‌ها دلایل اصلی معارف بی‌کیفیت در افغانستان خوانده می‌شود، اما رییس جمهور غنی سال نو ۱۳۹۷ را نیز سال حمایت از معارف کشور اعلام نموده و گفته بود که هفده ولایت افغانستان از نظر تعلیمی در وضعیت بدی قرار دارند در حالی که هفده ولایت دیگر شاهد رشد در عرصه آموزش است.

رییس جمهور غنی در همان زمان نیز تاکید کرده بود که امتیاز در آموزش بیش از این قابل قبول نیست و همه کودکان در افغانستان باید از فرصت‌های مساوی آموزشی بهره‌مند شوند.

تاکید رییس جمهور غنی بر توسعه معارف و شاگرد‌محوری

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد