تاکید-غنی-بر-اصلاحات-بنیادی-در-شرکت-هوایی-آریانا

رییس جمهور غنی، طی یک ویدیو کنفرانس تاکید نمود که در قسمت اصلاحات بنیادی در د آریانا افغان هوایی شرکت باید اقدامات عملی صورت گیرد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، روز گذشته با مسئولین د آریانا افغان هوایی شرکت در رابطه به تطبیق اصلاحات در این شرکت و انتقال اموال توسط طیارات آن از طریق ویدیو کنفرانس، صحبت نمود.

عالم شاه ابراهیمی، رئیس عمومی شرکت هوایی آریانا در این ویدیو کنفرانس گفت که این شرکت طرح انتقال اموال تجارتی (Cargo) را با همکاری وزارت صنعت و تجارت و اتاق تجارت و صنایع افغانستان نهایی کرده است.

وی افزود که با عملی شدن طرح متذکره، صادرات و واردات اموال تاجران از قبیل میوه جات تازه و مواد اولیه توسط طیارات این شرکت صورت خواهد گرفت. همچنان حاصلات زراعتی کشور با درنظرداشت وضعیت فعلی ویروس کرونا به بازار های منطقوی عرضه خواهد گردید.

در همین حال، اجمل احمدی سرپرست وزارت صعنت و تجارت گفت که این وزارت آماده است تا روی عملی شدن پلان انتقال کارگو با شرکت هوایی آریانا و اتاق تجارت و صنایع افغانستان تسهیلات لازم را فراهم نماید.

رئیس جمهور غنی به مسئولین وزارت های مالیه و صنعت و تجارت هدایت داد تا در عملی نمودن طرح انتقال کارگو اقدامات لازم را به همکاری بانک انکشاف آسیایی روی دست گیرند.

آقای غنی تاکید کرد که صادرات و سکتور خصوصی تقویه گردد و سرمایه گذاری در بنادر و به خصوص میدان هوایی بین المللی حامد کرزی صورت گیرد تا تسهیلات لازم برای سکتور خصوصی و تاجران مهیا گردد.

همچنین رئیس جمهور غنی مسئولین شرکت هوایی آریانا را مؤظف نمود تا در قسمت اصلاحات بنیادی در مربوطات دآریانا افغان هوایی شرکت با همکاری رئیس واحد انسجام شرکت های دولتی و مختلط کار نموده، اقدامات عملی انجام دهند.

تاکید غنی بر اصلاحات بنیادی در شرکت هوایی آریانا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد