تاکید-متقی-بر-آزادسازی-پول‌های-مسدود-شده-افغانستان

سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی طالبان در دیدار با آنتونیو ویتورینو، رییس عمومی سازمان بین‌المللی مهاجرت گفته است که پول‌های مسدود شده افغانستان باید آزاد شود تا مشکلات اقتصادی کشور حل شود.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان بامداد امروز( پنج‌شنبه، 13 عقرب) با آنتونیو ویتورینو، رییس عمومی سازمان بین‌المللی مهاجرت در کابل دیدار کرده است.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان در توییتی نگاشته ‌است که در این دیدار رییس عمومی سازمان بین‌المللی مهاجر گفته که با شروع فصل سرما اولویت آن‌ها تامین سرپناه، البسه و سایر موارد ضروری برای نیازمندان در افغانستان است.

متقی در این دیدار گفته‌است که دارایی‌های مسدود شده‌ افغانستان باید آزاد شود تا به نیازمندان رسیدگی و مشکلات اقتصادی کشور حل شود.

این در حالی است که با تسلط طالبان بر افغانستان، نزدیک به 9 میلیارد دالر از دارایی‌های بانک مرکزی کشور از سوی امریکا مسدود شده است.

مقام‌های طالبان بارها خواستار آزادسازی دارایی‌های افغانستان از سوی امریکا و کشورهای اروپایی شده اند اما؛ امریکا آزادسازی ذخایر پولی بانک مرکزی را مشروط به تعهد و رفتار طالبان کرده است.

تاکید متقی بر آزادسازی پول‌های مسدود شده افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد