جبهه-مقاومت-مبارزه-علیه-انحصارگرایی-طالبان-ادامه-دارد

جبهه مقاومت به رهبری احمد مسعود در واکنش به اعلام کابینه از سوی طالبان، مردم افغانسنان را به ایستادگی علیه حکومت غیر قانونی دعوت کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ امارت اسلامی طالبان پس از سه هفته تسلط بر کابل، ناوقت روز سه شنبه( ۱۶ سنبله) اعضای کابینه خویش را اعلام نمود.

در این کابینه، ملا حسن به عنوان رییس الوزرا و ملا عبدالغنی برادر و مولوی عبدالسلام حنفی به عنوان معاونان او تعیین شده‌اند.

جبهه مقاومت ملی، کابینه سرپرست طالبان را غیر قانونی و نماد بارز دشمنی با افغانستان خوانده، و از مردم خواسته است که برای رهایی از اشغال طالبان و هم‌پیمانان آن به مبارزه و ایستادگی شان ادامه دهند.

در اعلامیه جبهه مقاومت آمده است که مردم آزاده و سلحشور ما مثل گذشته‌ها در برابر تمامیت‌خواهی، افراطیت و زن ستیزی تا نجات کشور از دست طالبان به مقاومت ادامه می‌دهند.

جبهه مقاومت، حکومت طالبان را تهدیدی به ثبات و امنیت افغانستان، منطقه و جهان دانسته و افزوده است که ایجاد حکومت مردم‌سالار، مشروع و قانونی صرفا از طریق اراده و رای مردم در یک انتخابات سراسری و مورد تایید جامعه جهانی می‌تواند به میان بیاید. تحمیل حکومت دست‌نشانده بر مردم افغانستان، خلاف کرامت انسانی و حقوق بین‌المللی است.

همچنان در اعلامیه از تمامی سازمان‌های منطقه‌ای، بین‌المللی و کشورهای جهان خواسته شده تا ایجاد شرایط مبتنی به خواست مردم افغانستان، از همکاری سیاسی و دیپلماتیک با طالبان خودداری کنند.

جبهه مقاومت ملی در اخیر وعده سپرده که بعداز مشوره با شخصیت‌های سیاسی کادرهای تخصصی به‌زودی در قسمت حکومت آینده تصمیم خواهد گرفت.
 
حزب جمعیت اسلامی افغانستان به رهبری صلاح‌الدین ربانی و عطا محمد نور رهبر انشعابی این حزب نیز اعلام کرد که مردم در برابر نگاه افراطی قومی تا رسیدن به وضعیت بهتر مبارزه خواهند کرد.

در همین حال، رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی کشور در پیوند به اعلام کابینه از سوی طالبان، در برگه فسبوک‌اش نوشته است: «کابینه نیست، مدرسه حقانی است.»

این درحالی است که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، شام روز( سه‌شنبه، ۱۶ سنبله) جنگ را در کشور پایان یافته اعلام کرده و گفت که اکنون زمینه برای ایجاد نظام اسلامی در کشور فراهم شده است.

جبهه مقاومت: مبارزه علیه انحصارگرایی طالبان ادامه دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد