تاکید-متقی-و-عبداللهیان-بر-روابط-سیاسی-و-اقتصادی

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه ا.ا در دیدار با حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران بر تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، تجارتی و ترانزیتی میان دو کشور تاکید کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور خارجه ا.ا با نشر خبرنامه‌ای گفته است که آقای متقی با عبداللهیان در مورد حل وضعیت و مشکلات زندانیان و پناهندگان افغان در ایران گفتگو کرده است.

طبق خبرنامه، وزیر خارجه ایران از شرکت و سخنرانی آقای متقی در همایش که با موضوع فلسطین از سوی ایران برگزار شده بود قدردانی کرده است.

در خبرنامه آمده است که وزیر امور خارجه ایران همچنین از موضع مثبت ا.ا در رابطه با موضوع فلسطین قدردانی کرده است.

در خبرنامه وزارت خارجه ا.ا آمده در پایان این دیدار دو طرف در مورد روابط دیپلماتیک افغانستان و ایران در بالاترین سطح گفتگو کرده‌اند.

با این حال، رسانه‌های ایرانی گزارش کرده که حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه ا.ا خواستار پایان تنش‌های مرزی و حق‌آبه هیرمند میان تهران و کابل شده است.

در گزارش خبرگزاری صدا و سیما ایران آمده است: «عبداللهیان بر ضرورت حل مسایل موجود بین دو کشور از جمله مرز، آب و … تاکید و ابراز امیدواری نمود که به صورت عملی نسبت به برطرف شدن مشکلات موجود در این زمینه همکاری لازم را معمول نمایند».

طبق این گزارش، امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه ا.ا نیز بر ضرورت ادامه‌ تعاملات میان تهران و کابل در همه زمینه‌ها از جمله آب، مرز، تجارت و همکاری در امور قضایی و کنسولی تاکید کرده است.

این دیدار در حالی انجام شده است که امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ ا.ا روز جمعه برای اشتراک در یک کنفرانس در مورد فلسطین به تهران رفت.

تاکید متقی و عبداللهیان بر روابط سیاسی و اقتصادی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد