تاکید-مجدد-امریکا-روی-آغاز-گفتگوی-بین-الافغانی

شارژدافیر امریکا در کابل بار دیگر بر آغاز گفتگوهای بین الافغانی تاکید نموده و گفت که مردم افغانستان بی‌صبری شان‌را برای صلح ابراز کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: راس ویلسن، شارژدافیر امریکا در کابل در صفحه توییترش نوشته که "از رهبران افغانستان می‌خواهد که کابینه جدید را ایجاد نموده، شورا برای مصالحه ملی را تشکیل، موضوع مبادله زندانیان را تکمیل و به سمت گفت‌وگوهای بین افغان‌ها حرکت کنند.

آقای ویلسن افزوده که مردم افغانستان بی‌صبری شان‌را برای صلح ابراز کرده اند و وقت آن‌است که گفت‌وگوهای بین افغانان آغاز شود تا راه برای بحث‌ها جهت تامین یک آتش‌بس دایمی و جامع هموار گردد.

قبل از این، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی امریکا در تماس‌های تیلفونی با رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی روی آغاز هرچه زدوتر گفت‌وگوهای بین افغانان تاکید کرده بود.

این درحالی است که توییت‌های متعدد راس ویلسن شارژدافیر امریکا در کابل بعد از دیدار وی با حامد کرزی رئیس جمهور پیشین و عبدرب الرسول سیاف رهبر جهادی منتشر شد.

گروه طالبان در رابطه با زندانیان شان در اعلامیه‌های تاکید می‌کند که برای آغاز گفت‌وگوها، حکومت باید تمامی ۵ هزار زندانی را که فهرست نام‌های‌شان را تحویل گرفته است، آزاد کند.

تاکید مجدد امریکا روی آغاز گفتگوی بین الافغانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد