تاکید-مجلس-نمایندگان-بر-محاکمه-شدن-مسئولان-نظامی-کشور

نمایندگان مجلس تاکید دارند که مسئولان امنیتی در پیوند به سهل انگاری که باعث شد حادثه تروریستی در قول اردوی ۲۰۹ شاهین بوقوع بپیوندد، باید محاکمه شوند

به گزارش افغان نیوز: اعضای مجلس نمایندگان در جلسه عمومی امروز چهار شنبه (6ثور) تاکید کردند که دشمنان در داخل نظام رخنه کرده اند و این امر باعث از بین رفتن سربازان و افسران ما میشود.

علی اکبر قاسمی نماینده ولایت غزنی در پارلمان بیان کرد که تروریستان در سطوح مختلف حکومت نفوذ کرده اند و دولت با آنها همکار هستند.

او تاکید دارد که مجرمین جنایی سال ها در عقب میله های زندان سپری میکنند، این در حالیست که تروریستان بعد از چند روز به صورت نامعلوم رها میشوند.

این نماینده مجلس تصریح میکند که رها شدن تروریستان بعد از دستگیری باعث شده که همه روزه شمار زیادی از مردم و جوانان ما جان ببازند.

سمیع الله صمیم عضو دیگر مجلس نیز گفت: «با استعفاء وزیر مشکلات حل نمی‌شوند. جنگ افغانستان استخباراتی است. تا زمانیکه استخبارات قوی نداشته باشیم و رییس آن قوی نباشد، وضعیت به همین گونه ادامه دارد.

این نماینده بیان میکند که باید رئیس عمومی امنیت ملی از سمت اش کنار گذاشته شود و رئیس جمهور فرد دیگری را در راس تیم استخبارات کشور قرار دهد.

نذیر احمد حنفی وکیل مردم هرات  میگوید که باید آمریکا بر اساس پیمان امنیتی که میان دو کشور امضا شده علیه تروریزم جدی عمل نماید و در غیر آن باید این پیمان فسخ گردد.

عبدالروف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان نیز از ناامنی های گسترده شاکی است و میگوید که افغانستان در بد ترین وضعیت امنیتی قرار دارد.

وی افزود: با وجود اینکه ناتو به حیث دوست در کنار افغانستان حضور دارد، اوضاع امنیتی مدیریت نمی شود و این موضوع غیرقابل قبول است.

آقای ابراهیمی تاکید کرد: «استعفاء مسئولین امنیتی قناعت بخش نیست و باید با ایجاد یک محکمه خاص مجازات شوند، تا این موضوع هشداری باشد برای مسئولین امنیتی دیگر که در انجام وظیفه بی‌مسئولیتی نکنند».

رییس مجلس نمایندگان می گوید که استعفاء مسئولین امنیتی قناعت بخش نیست و باید برای آن‌ها محکمه خاص دایر گردد.

به دنبال حادثه خونین قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین در بلخ، روز دوشنبه هفته جاری وزیر دفاع و رییس ستاد ارتش استعفاء دادند.

 

تاکید مجلس نمایندگان بر محاکمه شدن مسئولان نظامی کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد