تاکید-مقامات-هند-وافغانستان،-بر-گسترش-همکاریهای-نظامی

سوشما سواراج وزیر خارجه هند در دیدار با صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان، تعهد سپرده است که در عرصه نظامی با افغانستان همکاری مینماید.

به گزارش افغان نیوز: سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند در دیدار با همتای افغانستانی خود تاکید کرده که کشورش آماده است تا در عرصه‌های مختلف به ویژه در بخش نظامی با افغانستان همکاری کند.

وزیران خارجه هند و افغانستان در دومین نشست شورای مشارکت استراتژیک میان افغانستان و هند در دهلی نو با یکدیگر ملاقات کردند.

در خبر نامه ی وزارت خارجه هند امده است که وزیران خارجه دو کشور همچنان بر گسترش روابط دو جانبه در بخش‌های مختلف تاکید کرده‌اند.

در این دیدار وزیران خارجه دو کشور همچنان از سایر کشورها خواسته اند تا به حمایت از گروه‌های ترویستی در خاک‌شان پایان دهند.

گفتنی است که دومین نشست شورای مشارکت استراتژیک میان افغانستان و هند، به ریاست مشترک وزیران خارجه افغانستان و هند روز گذشته در دهلی نو برگزار شد.

این درحالی است که طی اعلامیه مشترک هند و افغانستان، بر تداوم مشورت‌های سیاسی و امنیتی، گسترش همکاری در عرصه‌ تجارت و سرمایه‌گذاری تاکید شده است.

قابل ذکر است که  پس از این نشست، آقای ربانی با نریندرا مودی نخست وزیر هند نیز دیدار و گفتگو کرده و دو طرف در این دیدار خواهان تداوم و گسترش روابط دو جانبه میان دو کشور شدند.

تاکید مقامات هند وافغانستان، بر گسترش همکاریهای نظامی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد