تاکید-هیات-ا-ا-بر-آزادسازی-ذخایر-ارزی-افغانستان

هیات امارت اسلامی افغانستان درنشست با نماینده ویژه امریکا بر آزاد سازی ذخایر بانکی و خذف مقام‌های ا.ا از فهرست سیاه سازمان ملل تاکید کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه امارت اسلامی با نشر این خبر گفته است که برای اعتماد سازی مهم است تا فهرست‌ سیاه برداشته و ذخایر بانکی آزاد شود.
به گفته بلخی، هیات امارت اسلامی به ریاست مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه و نمایندگان وزارت مالیه، بانک مرکزی، مسوولان سفارت و دفتر سیاسی افغانستان در قطر با تام ویست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان و هیات همراه‌ او، دو روز متواتر به سطح کمیته‌های اجتماعی و مختلف تخنیکی گفتگو کرده است.
بلخی افزوده است که درین‌ نشست روی اعتمادسازی میان دوطرف، برداشتن گام‌های عملی درین‌ راستا، حذف فهرست‌های سیاه و برداشتن تحریم‌ها، آزادسازی ذخایر بانک مرکزی، حفظ ثبات اقتصادی افغانستان، مبارزه با مواد مخدر و موضوعات حقوق بشری گفتگو صورت گرفته است.
او افزوده است که کمک‌های بشردوستانه، رفت‌وآمد آزادانه به افغانستان و دسترسی افغان‌ها به خدمات قونسلی در سراسر جهان نیز موضوعاتی مهم بودند که مورد بحث قرار گرفته است.
سخنگوی وزارت خارجه گفته است که دو طرف روی تداوم چنین نشست‌ها، تفاهم و تعامل نیر تاکید نموه‌اند.

تاکید هیات ا.ا بر آزادسازی ذخایر ارزی افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد