تاکید-کرزی-و-وزیر-خارجه-ایران-روی-دولت-فراگیر-در-افغانستان

وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده است که حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه این کشور با حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان، روی تشکیل دولت فراگیر و همه شمول در افغانستان گفتگو کرده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه ایران اعلام کرده است که حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه این کشور امروز( چهارشنبه، 17 سنبله) با حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان در مورد تحولات اخیر افغانستان گفتگوی تلفنی کرده است.

وزارت خارجه ایران گفته است که در این تماس تلفنی دو طرف بر اصل مذاکره میان طرف‌ها در افغانستان، تاکید کرده و گفته‌ اند؛ باید دولت فراگیر که بازتاب دهند ترکیب قومی و جمعیتی افغانستان باشد، تشکیل شود.

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور، در گفتگو با این مقام ایرانی گفته است که بزرگان افغانستان برای عبور از این وضعیت، نهایت تلاشش شان را می‌کنند و هدف اصلی آنان تحقق خواست و اراده مردم افغانستان است.

وزیر خارجه ایران تاکید کرده است: «افغانستان تنها از این طریق می‌تواند به صلح پایدار برسد». عبداللهیان بیان کرده است که امریکا، مسبب و مسوول نابه‌سامانی‌های کنونی در افغانستان است و در حال حاضر نظر و اراده مردم این کشور می‌تواند به این وضعیت پایان بدهد.

وزارت خارجه ایران افزوده که این کشور مرزها و گذرگاه‌های مرزی خود با افغانستان را برای تسهیل وضعیت فعلی در این کشور باز نگه می‌دارد و تجارت را ادامه خواهد داد.

این در حالی است که شام روز گذشته طالبان اعضای سرپرست کابینه خود را اعلام کردند که در مجموع 33 نفر اند.

تاکید کرزی و وزیر خارجه ایران روی دولت فراگیر در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد