تبادل-اطلاعات-استخباراتی-افغانستان-با-پاکستان-متوقف-میشود

مقام های دولت افغانستان به دلیل اقدام نکردن پاکستان بخاطر سرکوب گروه های تروریستی تصمیم گرفته است که دیگر اطلاعات استخباراتی را با این کشور شریک نکند.

به گزارش افغان نیوز: چندی قبل میان کابل و اسلام آباد توافق صورت گرفته بود که با استفاده از اطلاعات استخباراتی بین دو کشور، برای نابودی گروه های تروریستی در دو سوی خط دیورند عملیات های را انجام بدهند اما گام های عملی از سوی پاکستان برداشته نشده است.

مقام ها اعلام کرده اند که برای مقابله با تروریزم نه تنها خواست کابل از پاکستان برآورده نشده بلکه پاکستان به لانه های گرمی تروریزم مبدل شده است.

آقای صدیق صدیقی، رئیس مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت افغانستان گفته است که پاکستان به توافق عمل نکرده است و تا هنوز برای سرکوب گروه های تروریستی اقدامی جدی نکرده است به همین دلیل تبادل اطلاعات استخباراتی با این کشور باید متوقف شود.

رئیس مرکز رسانه های افغانستان نیز گفته است تبادل اطلاعات استخباراتی با پاکستان تا زمانی ادامه خواهد یافت که این کشور برای مقابله با تروریسم وارد عمل شود.

مشاور امنیتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز پاکستان را متهم به حمایت تروریزم نموده و هوشدار داده است که دست از حمایت طالبان و هر گروهی مرتبط به آن بردارد.به گفته ی این مقام ارشد آمریکایی، ترامپ نیز گفته است حمایت از گروه های تروریستی برای ما تحمل نا پذیر است.

تبادل اطلاعات استخباراتی افغانستان با پاکستان متوقف میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد