تجلیل-از-مین-سالروز-استرداد-استقلال-کشور-در-کابل

مجمع ملی افغانستان، امروز سه شنبه(۲۸، اسد) با برگزاری نشستی در کابل، از ۱۰۱ مین سالروز استرداد استقلال کشور تجلیل کرد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالبصیر ضیایی، جنرال پیشین نظامی کشور در این مراسم گفت؛ تجلیل چنین روز که بزرگان، پدران و نیاکان ما قربانی و فدا کاری نموده و حماسه آفریدند، حرمت به آزادی و ضرورت مبرم پنداشته می‌شود.

آقای ضیایی، به وحدت ملی و همدیگر پذیری میان همه‌ای مردم در کشور تاکید کرد و گفت که دشمنان با دسایس گوناگون، مردم این سرزمین را از مسیر اصلی شان منحرف کرده تا به اهداف شوم شان که در برابر این ملت دارند، برسند.

وی افزود: بازی های بین المللی از همان دوره تا کنون در افغانستان بوده و این کشور مرکز بازی های منافع غرب و شرق تعریف شده است. به گفته وی، در حال حاضر روش های سنتی کنار گذاشته شده و افغانستان با سایر دنیا در وابستگی های متقابل قرار دارد و هیچ قدرت دنیا نمی‌تواند به صورت مستقل تصمیم گیرنده باشد.

او گفت: « شکی نیست که افغانستان در دل جنگ قرار دارد و وابسته است اما به دلیل این‌که پرجم مستقل و نماینده‌های شان در تمام کشور ها حضور دارند، باید از این روز گرامی داشت شود. همچنان ظرفیت محوری برای اعتماد ملی درکشور ایجاد گردد تا به یک سیاست مدون برای استقلال این کشور دست یابیم».

او اضافه کرد، در صورتی‌که خطوط اساسی سیاست داخلی و خارجی را دیگر کشور ها تعیین کند، شکی نیست که استقلال در افغانستان بی مفهوم خواهد بود.

در همین حال؛ عبدالله هاشیمی، رئیس مجمع ملی گفت، 101 سال می گذرد اما هنوز هم مردم افغانستان استقلال واقعی ندارد. همیشه حیات سیاسی و اجتماعی مردم افغانستان دیگرگون تحولات اجتماعی و تجاوز کشور های بیگانه بوده است.

آقای هاشیمی اظهارداشت که در شرایط کنونی نیز بیشتر از بیست گروه به بهانه های مختلف بخاطر منافع کشور های بیرونی از مردم این سرزمین قربانی می گیرند.

این درحالی است که با آغاز مراسم تجلیل از روز استرداد و استقلال کشور بر چندین بخشی از پایتخت حملات راکتی صورت گرفته است. به گفته مسوولان امنیتی، در نتیجه آن ده تن به شمول زنان و کودکان زخمی شده اند.

تجلیل از 101 مین سالروز استرداد استقلال کشور در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد