تجلیل-از-هشتم-ثور-در-ارگ-ریاست-جمهوری

از هشتم ثور (بیست و پنجمین سالروز پیروزی مجاهدین در برابر ارتش سرخ شوروی) با حضور رهبران حکومت وحدت ملی و دولت مردان در ارگ ریاست جمهوری تجلیل گردید.

به گزارش افغان نیوز: این برنامه با حضور رئیس جمهورغنی، عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه، عبدالروف ابراهیمی رئیس پارلمان، عبدالهادی مسلمیار رئیس مجلس سنا، محمد سرور دانش معاون رئیس جمهور، رئیس دادگاه عالی و دیگر اعضای کابینه و دولت مردان تجلیل شد.

در این برنامه رئیس جمهور غنی با بیان تبریکی این روز به تمام مردم افغانستان گفت که مردم ما در طول تاریخ در برابر همه متجاوزین ایستادگی نموده است.

وی تصریح کرد که ما در گذشته بزرگترین ارتش وقت جهان را شکست داده ایم و نگذاشتیم آزادی ما و مردم ما گرفته شود و اکنون نیز با همان روحیه در برابر تروریزم ایستاد گی نماییم.

همچنان عبدالروف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان در این مراسم ابراز داشت که هنگامی که شوروی وقت به افغانستان حمله کرده بود، همه جهانیان فکر میکردند که کشورمان جمهوری شانزدهم شوروی خواهد شد، اما بر عکس آن شد.

وی گفت که بعد از جنگ جهانی مردم افغانستان بزرگترین رویداد تاریخ را رقم زد و پیروزی مجاهدین جنگ سرد میان غرب و شرق را خاتمه داد.

ابراهیمی گفت که مردم ما باید در کنار هم ایستاده شده با تمام عناصر بیرونی مبارزه کنیم تا آرمان های جهاد را تحقق بخشیم.

عبدالهادی مسلمیار رئیس مجلس سنا نیز در این مراسم گفت که روز هشت ثور برای مردم افغانستان یک روز عادی نیست بلکه یک روز خاص در تاریخ کشور می باشد.

او گفت که مردم در برابر قدرت وقت جهان سرسختانه مبارزه نموده و شهید داده اند تا توانسته پیروزی شان را حفظ نماید.

محمد سرور دانش معاون رئیس جمهور نیز با اشاره به پیشینه تاریخی هشتم ثور بیان کرد که مجاهدین افغانستان تلاش کردند تا زیر بار ظلم نروند و در این امر موفق نیز شدند.

آقای دانش بیان کرد که شماری روز 7 ثور ( روز کودتاه کمونیستی در افغانستان) را با هشت ثور ( روز پیروزی مردم افغانستان در برابر ارتش سرخ شوروی) مقایسه میکنند که این مقایسه ظلم بزرگ برای جهاد کشور است.

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور نیز به مبارزه جدی مردم اشاره کرد و گفت که مردم افغانستان با اینکه هزاران شهید و معیوب داد اما نگذاشتند که تحت استثمار قرار گیرند.

وی بیان داشت که شوروی وقت عقیده مردم را مورد تجاوز قرار داده بود و به همین دلیل مردم با دستان خالی اما با اراده قوی علیه ارتش سرخ ایستادگی نمود.

هشــت ثـــور 1371 مصادف است به اولین روز پیروزی مجاهدین که در آن آخرین سنگر رژیم تحت الحمایت شوروی، سقوط کرد و بیرق مجاهدین با شعار کلمه (لا اله الا الله محمد الرسول الله) بر فراز ارگ ریاست جمهوری و تمام نواحی شهر بلند شد.

تجلیل از هشتم ثور در ارگ ریاست جمهوری

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد