تجلیل-از-پنجاهمین-سالروز-روابط-دیپلوماتیک-افغانستان-و-آسترالیا

پنجاهمین سالروز روابط دیپلوماتیک افغانستان و آسترالیا، در ارگ ریاست جمهوری در کابل تجلیل گردید.

به گزارش افغان نیوز: ادریس زمان، معین سیاسی وزارت امور خارجه کشور عصر دیروز در این مراسم گفت که اکنون آسترالیا یکی از کشورهای مهم و شرکای پایدار افغانستان می باشد و ما همکاری های خود را در عرصه های مختلف به ویژه در زمینۀ تامین صلح و ثبات افغانستان، همکاری های اقتصادی و تجارتی و روابط مردمی، گسترش خواهیم داد.

در همین حال، جییف تود؛ سفیر آسترالیا در افغانستان ضمن تبریکی به رئیس جمهور و ملت افغانستان بخاطر صدمین سالروز استرداد استقلال کشور، گفت که امروز ما پنجاهمین سالروز روابط دیپلوماتیک خود را تجلیل می کنیم، اما روابط میان مردمان دو کشور به بیشتر از یک و نیم قرن گذشته بر می گردد.

وی گفت که آسترالیا می خواهد در عرصه های معادن، زراعت، تجارت و صحت همکاری های نزدیک و بیشتر با افغانستان داشته باشد.

اندریو والاس یکتن از اعضای پارلمان آسترالیا که در راس یک هیات پارلمانی آن کشور به کابل آمده بود، در خصوص پیشینه تاریخی روابط افغانستان و آسترالیا صحبت کرد و گفت که هفته گذشته نمایشگاه عکاسی در یکی از شهرهای آسترالیا به مناسبت پنجاهمین سالروز روابط دیپلوماتیک افغانستان و آسترالیا تدویر یافت.

وی از نیروهای آن کشور که در چوکات حمایت قاطع مصروف خدمت در افغانستان اند، یاد آوری کرد و گفت که آسترالیا در ۱۸ سال گذشته ۱.۴ میلیارد دالر را به افغانستان مساعدت کرده است و امیدواریم این کشور به صلح و ثبات دایمی دست یابد.

در همین حال، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور ضمن تبریکی پنجاهمین سال روابط دیپلوماتیک افغانستان و آسترالیا، گفت که مساعدت های آسترالیا به افغانستان در عرصه های بودجه، معارف، صحت، تکنالوژی و به ویژه سرمایه بشری گسترده بوده است.

رئیس جمهور گفت که سفر هیات پارلمان آسترالیا تحت ریاست اندریو والاس نمایانگر نزدیکی روابط میان دو کشور است.

وی همچنان از نیروهای آسترالیا که در زیر چتر ماموریت حمایت قاطع در افغانستان مصروف خدمت اند و از خانواده های ۴۳ تن آنان که در مبارزه مشترک ما با تروریزم جان های شان را از دست داده اند، قدردانی کرد.

تجلیل از پنجاهمین سالروز روابط دیپلوماتیک افغانستان و آسترالیا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد