تحریک-طالبان-پاکستان-در-افغانستان-فعالیت-ندارد

وزارت امور خارجه کشور، حضور طالبان پاکستان (TTP) در افغانستان را شایعه خوانده و گفته که ما بدون تبعیض با هرگونه گروه تروریستی خارجی مقابله می‌کنیم.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه‌ی افغانستان به اظهارات شیخ رشید، وزیر داخله‌ی پاکستان در مورد تحریک طالبان پاکستان (TTP) واکنش نشان داده و گفته است که این گروه به هیچ وجه در افغانستان هسته‌گذاری نشده و نه در خاک این کشور فعالیت دارد.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ که روز (یک‌شنبه، ۶ سرطان) منتشر شد، آمده است که تحریک طالبان پاکستان براساس پالیسی امنیت ملی افغانستان، در کنار دیگر گروه‌های تروریستی، دشمن صلح، ثبات و رفاه در افغانستان و منطقه شناخته شده است.

در اعلامیه همچنین آمده است که دولت افغانستان علیه تحریک طالبان پاکستان مانند دیگر گروه‌های تروریستی بدون هرنوع تبعیض، مبارزه می‌کند.

وزارت خارجه افزوده است که دولت افغانستان پیوسته بر عملی‌شدن قطع‌نامه‌ی شورای امنیت سازمان ملل و توافق‌نامه‌ی صلح دوحه مبنی بر قطع روابط طالبان با دیگر گروه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی به‌شمول تحریک طالبان پاکستان، لشکر طیبه، جیش محمد، تحریک اسلامی ازبیکستان، تحریک اسلامی ترکستان شرقی، القاعده و داعش تأکید کرده است.

اعلامیه می‌افزاید که به‌منظور تأمین صلح پایدار در افغانستان و تضمین ثبات و رفاه در منطقه، تمامی کشورها به‌ویژه پاکستان باید علیه گروه‌های تروریستی به‌صورت مشترک، یکسان و بدون تبعیض برخورد کنند.

این درحالی است که شماری از رسانه‌های پاکستانی به نقل از شیخ رشید، وزیر داخله‌ی آن کشور گزارش کرده که او از گروه طالبان افغانستان خواسته است تا به تحریک طالبان پاکستان و دیگر گروه‌ها اجازه‌‌ی هیچ‌گونه فعالیتی را علیه پاکستان ندهد.

تحریک طالبان پاکستان در افغانستان فعالیت ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد