تحلیلگران-و-رسانه-ها-واقعیت-را-تحریف-می-کنند

معین سواد آموزی وزارت معارف گفت؛ ضمن اینکه برخی رسانه ها خبرهای جعلی نشر می کنند، ۹۹ در صد تحلیلگران نیز درک درست از واقعیت های جامعه ندارند.

به گزارش افغان نیوز: سردار محمد رحیمی، معیین سواد آموزی وزارت معارف، روز دو شنبه(12، سنبله) در برنامه روز بین المللی سواد گفت؛ جامعه بی سواد، رسانه بی سواد دارد و ادارات دولتی در افغانستان به دلیل فساد، اطلاعات را در اختیار رسانه ها قرار نمی دهند.

وی افزود؛ برخی رسانه ها اطلاعات را درست پردازش نمی کنند، بنابراین با این گونه مشکلات باید مبارزه و راه حل معقول را برای رفع آن جستجو کنیم. زیرا خیلی از رسانه های افغانستان از نظر محتوای مشکل دارند و در اکثر موارد خبرهای جعلی نشر می کنند.

آقای رحیمی تصریح کرد؛ از سوی هم ۹۹ درصد تحلیلگرانی که در رسانه ها حضور پیدا می کنند، درک درست از واقعیت های جامعه را ندارند.

رحیمی گفت: آمارهای سازمان های بین المللی صحت ندارد؛ زیرا۶۰ درصد افرادی که بالاتر از ۱۵ سال سن دارند، بی سواد هستند و در ۱۳۹۷ بین ۳۵ الی ۴۰ درصد با سواد شده اند  و همچنین هزینۀ که برای با سواد ساختن یک شاگرد مکتب در افغانستان میشود، برابر با یک پنجم کشورهای همسایه است.‌

معیین سواد آموزی وزارت تاکید ورزید که معارف افغانستان نباید پروژه ای باشد و باید متکی به بودجه ملی و ثابت باشد.

تحلیلگران و رسانه ها واقعیت را تحریف می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد