تحولات-ناخوشایند-منطقه-بر-روند-صلح-افغانستان-تاثیر-می‌گذارد

معاون دوم ریاست‌جمهوری در دیداری با پنج سفیر کشورهای اروپایی در کابل گفته است که هر تحول ناخوشایند در منطقه بروند روند صلح افغانستان تاثیر می‌گذارد.

به گزارش افغان نیوز: در این دیدار سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری پس از چاشت روز گذشته( پنج‌شنبه، 19 جدی) در کابل صورت گرفت که در آن پکا کوسونن سفیر فنلاند، جیل تورمود پترسون سفیر ناروی، کارولین ویسینی سفیر سویدن، مایکل لاند جیپسین سفیر دانمارک و هانس آکربوم سفیر هالند حضور داشته‌اند.

دفتر مطبوعاتی آقای دانش در اعلامیه‌ای گفته است که در این دیدار تحولات اخیر منطقه، روند صلح افغانستان، چگونگی همکاری همکاران بین‌المللی افغانستان در روند صلح، انتخابات و موضوعات حقوق بشری در افغانستان بررسی شده است.

در اعلامیه آمده است که «هرگونه تحول ناخوشایند در منطقه نه تنها روند صلح افغانستان را متأثر می‌سازد، بلکه برای کشورهای دور و نزدیک منطقه نیز در ابعاد مختلف، پیامد‌های ناگواری به همراه خواهد داشت».

آقای دانش از موقف اتحادیه اروپا برای تشویق امریکا و ایران برای خویشتن‌داری و کاهش تنش‌ها در منطقه قدردانی کرده و گفته است که دولت افغانستان نیز خواستار خویشتن‌داری کشورهای درگیر در تحولات اخیر است.

این همه در حالی است که روند صلح افغانستان پس از چند دور گفتگوها میان امریکا و طالبان هنوز نتیجه‌ای در پی نداشته است و هنوز طرف‌های درگیر جنگ به یک نقطه مشترک در پروسه صلح این کشور دست نیافته است.

تحولات ناخوشایند منطقه بر روند صلح افغانستان تاثیر می‌گذارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد