تدامیچی-صلح-بدون-مالکیت-افغان‌ها-به-دست-نمی‌آید

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد می گوید؛ مردم افغانستان به خصوص زنان و کودکان حق دارند که در صلح و امنیت زنده‌گی کنند، اما صلح بدون مالکیت افغان‌ها به دست نمی‌آید.

به گزارش افغان نیوز: تدامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان، امروز دوشنبه( ۱۹ حمل) در نشستی زیر عنوان «نقش زنان در تأمین صلح و امنیت» در قندهار، حضور زنان را در مذاکرات صلح به مثابه تضمینی برای پایداری صلح بر‌شمرده و تأکید کرده است که زنان باید در مذاکرات صلح، حضور فعال و مؤثر داشته باشند.

وی افزوده است که حقوق زنان و دست‌آوردهای آن‌ها نباید مورد معامله قرار بگیرد. بنابراین «سازمان ملل متحد باور قوی دارد که همه زنان و مردان افغانستان باید در کنار یک‌دیگر، برای پایان جنگ و رسیدن به صلح در کشور تلاش کنند تا صلحی را برای افغانستان امن، آرام و آباد تحقق بخشد

 نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد، گفته است که مردم افغانستان به خصوص زنان و کودکان حق دارند که در صلح و امنیت زنده‌گی کنند. او تصریح کرده است: «صلح بدون مالکیت افغان‌ها به دست نمی‌آید. در رابطه با گفت‌وگوهای صلح نیز همه مردم افغانستان وظیفه سنگین و مهمی برعهده دارند و باید در جریان مذاکرات قرار گیرند

سازمان ملل متحد و کمیسیون حقوق بشر در حالی بر نقش فعال و حضور معنادار زنان در مذاکرات صلح و حفظ دست‌آوردهای آنان تأکید می‌کند که در این اواخر تلاش‌ها برای برقراری صلح تشدید یافته است و قرار است که در هفته آینده نشست بین‌الافغانی صلح در دوحه پایتخت قطر برگزار شود.

تدامیچی: صلح بدون مالکیت افغان‌ها به دست نمی‌آید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد