ترامپ-آتش-بس-را-پیش-شرط-حتمی-صلح-افغانستان-دانست

رئیس جمهورغنی در یک تماس تلفونی با دونالد ترامپ رئیس جمهورآمریکا در مورد روند صلح و پیشرفت نیروهای نظامی افغان صحبت کرد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری کشور که در حال حاضر در یک سفر رسمی در امارات متحدۀ عربی بسر می برد، شام گذشته با دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا طی تماس تیلفونی، صحبت کرد.

در این مکالمۀ تفصیلی تیلفونی، سران دو کشور در مورد پروسۀ صلح و پیشرفت های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، بحث کردند.

رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا از همکاری رئیس جمهور کشورمان بخاطر رهایی دو تن از استادان پوهنتون امریکایی افغانستان، ابراز امتنان کرد.

هر دوجانب پیشرفت های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را در عرصه های مختلف به ویژه در شکست داعش در ولایت ننگرهار، مورد تمجید قرار دادند.

رئیس جمهور غنی در خصوص پلان هفت مادۀ صلح حکومت افغانستان صحبت کرد و در مقابل، رئیس جمهور ترامپ در رابطه به پروسۀ صلح، بر حتمی بودن آتش بس منحیث پیش شرط برای صلح تاکید ورزید و گفت: برای اینکه پروسۀ صلح به موفقیت برسد، مدیریت و شمولیت حکومت افغانستان در آن حتمی است و از همین حالا باید آغاز گردد.

در اخیر این مکالمۀ تیلفونی، رئیس جمهور ترامپ از رئیس جمهور غنی بخاطر یک سفر رسمی به ایالات متحدۀ امریکا، دعوت کرد که از سوی رئیس جمهور افغانستان پذیرفته شد.

ترامپ آتش بس را پیش شرط حتمی صلح افغانستان دانست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد