ترامپ-ارتش-افغانستان-برای-دالر-جنگید-نه-جمهوریت

رئیس جمهور پیشین امریکا گفته است که ارتش افغانستان برای دفاع از جمهوری نه، بلکه برای دالر جنگید.

به گزارش افغان نیوز؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی FoxNews گفته که ارتش افغانستان برای پول آمریکا جنگید و به محض متوقف شدن بودجه، تسلیم شد.

وی افزود: «زمانی که من پرسیدم چرا سربازان افغان با طالبان می جنگند، افراد مختلف اطلاعات بسیار وحشتناکی به من دادند: آنها بیشترین حقوق را در بین نظامیان در جهان دارند و این کار را بابت دستمزد انجام دادند. به محض اینکه پرداخت ما متوقف شد، آنها جنگ را متوقف کردند.»

 رئیس‌جمهور سابق آمریکا با انتقاد تند از جو بایدن و فاجعه‌ای که در کابل روی داده، گفت: «بایدن بیش از هر رئیس‌جمهور دیگری در تاریخ و همکار دمکراتش جیمی کارتر در بحران گروگانگیری اعضای سفارت آمریکا در تهران، ایالات‌متحده را تحقیر کرد.» 

ترامپ خروج از افغانستان را «بزرگترین شرمساری» تاریخ آمریکا توصیف کرده گفت: «نمی‌دانم این را شکست نظامی بخوانم یا شکست روانی؛ هیچگاه چنین چیزی اتفاق نیفتاده بود، می‌توانید تا دوره کارتر و گروگانگیری عقب بروید.»

او در ادامه به باقی ماندن هزاران آمریکایی در افغانستان اشاره کرده که باتوجه به شرایط امنیتی فرودگاه کابل هنوز نتوانسته‌اند به آمریکا بازگردند.

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور پبشین کشور، روز یک شنبه هفته جاری از کابل گریخت؛ اما اینکه وی در کجا به سر می‌برد هنوز مشخص نیست.

سفارت روسیه در کابل گفته است که اشرف غنی با چهار موتر و هلیکوپتری مملو از پول از افغانستان فرار کرده است. 

ترامپ: ارتش افغانستان برای دالر جنگید نه جمهوریت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد