ترامپ-امریکا-بر-رژیم-ایران-تعزیرات-جدید-وضع-می‌کند

رییس جمهور ترامپ در واکنش به حملات موشکی ایران بر پایگاه نیروهای امریکایی در عراق اعلام نموده است که امریکا بر رژیم ایران بلافاصله تعزیرات وضع می‌کند و تا زمانی‌که ایران روش خود را تغییرندهد، ادامه خواهد داشت.

به گزارش افغان نیوز: قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، روز جمعه گذشته با شماری دیگر در نتیجه‌ی حملات هوایی نیروهای امریکایی در فرودگاه بغداد، پایتخت عراق کشته شدند. پس از آن، ایران دیروز (چهارشنبه، ۱۸ جدی) دو پایگاه نظامی امریکا در عراق را هدف حملات موشکی قرار داد.

دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا درسخنرانی شب گذشته خود گفت: "پس از این‌که ایران به‌دنبال توافق اتومی به ۱۵۰ ملیارد دالر دسترسی پیدا کرد، با استفاده ازاین پول به‌تلاش‌های دهشت‌افگنی درمنطقه به‌شمول افغانستان رو آورد."

وی افزود: "در روزی‌که توافق امضا شد، ایران مرگ برامریکا شعار داد، سپس از پول توافق برای دهشت‌افگنی استفاده کرد. دریمن جهنم ایجاد کرد، درسوریه، لبنان، افغانستان و عراق"

رئیس جمهورامریکا این مطلب را ضمن سخنرانی خود که برای توضیحات در مورد حملۀ روز چهارشنبه ایران بر دوپایگاه نیروهای امریکایی درعراق ایراد کرد بیان نمود.

آقای ترامپ گفت که "درحمله ازسوی ایران به‌ امریکایان آسیب نرسیده و همۀ سربازان ما سالم اند؛ صرف اندک خسارات مالی وارد شده است. زیرا اقدامات احتیاطی از پیش اتخاذ شده بود."

این درحالی است که آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران حمله بر پایگاه‌های نیروهای امریکایی در عراق را یک سیلی به‌روی امریکا خوانده گفت که این کشور باید از منطقه خارج شود. اما رئیس جمهور امریکا درپاسخ، علیه ایران تعزیرات جدید را اعلام کرد.

ترامپ افزود: "امریکا بر رژیم ایران بلافاصله تعزیرات وضع می‌کند.؛ این تعزیرات نیرومند تا زمانی‌که ایران روش خود را تغییرندهد نافذ خواهند بود."

رئیس جمهورامریکا از جهانیان نیز خواست که از تلاش‌های ایران برای دست‌یابی به‌اسلحه اتومی جلوگیری کنند. همچنان از پیمان ناتو خواست تا درمسائل شرق میانه بیشتر دخیل شود.

او افزود: "ایران باید از تلاش‌های اتومی خود و حمایت از تروریزم دست بکشد. وقت آن فرارسیده که بریتانیا، جرمنی، فرانسه، روسیه و چین این واقعیت را بپذیرند."

ترامپ: امریکا بر رژیم ایران تعزیرات جدید وضع می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد