ترامپ-امریکا-به-چاه-مستراح-بشریت-تبدیل-می‌شود

رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در واکنش به افزایش شدید ورود مهاجران، اعلام کرده که کشور ما به زودی به چاه مستراح بشریت تبدیل می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا می‌گوید با توجه به افزایش شدید ورود مهاجران، این کشور احتمالا با بزرگ‌ترین بحران تاریخ خود روبه‌رو خواهد شد.

آقای ترامپ  در بیانیه‌ای که توسط گروه آمریکا را نجات دهیم منتشر شد، نوشت: «آن‌ها بدون کنترل و نظارت هستند. می‌توانند هرجایی بروند و هر کاری بکنند، کشور ما به سرعت به بزرگ‌ترین چاه مستراح بشریت تبدیل می‌شود.»

وی در پیام خود نوشته است: «قاتلان، مواد فروشان و مجرمان از همه شکل و قد و اندازه‌ای، بخش بزرگی از این مهاجرت توده‌وار هستند. ده‌ها هزار نفر از هائیتی می‌آیند و بسیاری هم حالا از کشورهای آفریقایی می‌رسند؛ این‌ها حتی بیش‌تر از مهاجران آمریکای جنوبی‌ هستند.»

این نخستین بار نیست که دونالد ترامپ با استفاده از چنین الفاظی با مهاجران و پناهجویان برخورد می‌کند. او در سال ۲۰۱۸ شماری از کشورهای مبدا مهاجرت گسترده چون السالوادور، هائیتی و برخی کشورهای آفریقایی گفته بود: «چرا ما این مردم را از کشورهایی که سوراخ مستراح هستند به اینجا راه می‌دهیم؟»

این درحالی است که ورود بیش از ده هزار مهاجر، عمدتا از کشور هاییتی، در روزهای گذشته شهر مرزی دل ریو در ایالت تگزاس را با بحران مواجه کرده است. بسیاری از این تازه واردان، زیر یک پل بزرگ در ورودی این شهر اتراق کرده اند.

ترامپ: امریکا به چاه مستراح بشریت تبدیل می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد