ترامپ-ایران-با-مشکلات-بزرگی‌-مواجه-خواهد-شد

دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا در دیدار با همتای فرانسوی خود امانوئل مکرون هشدار داد که اگر ایران برنامه هسته‌‌ای اش را از سرگیرد با مشکلات بزرگ‌تر نسبت به قبل، روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ که در آغاز ملاقات با همتای فرانسوی خود امانوئل مکرون در قصر سفید صحبت می‌کرد گفت؛ "من با ایران موضوع از سرگیری برنامه هسته‌ای را آسان نمی‌گیرم. آن‌ها هیچ چیزی را دوباره آغار نخواهند کرد. اگر آن‌ها دوباره آغاز کنند، به مشکلات بزرگی روبه‌رو می‌شوند. مشکلات بزرگ که پیش از این هیچ گاهی نداشته‌اند."

رئیس جمهور امریکا افزود، توافق‌نامه هسته‌ای با ایران که در دوران ریاست جمهوری بارک اوباما امضا شده، هیچ کاری برای مقابله با برنامه راکت بالیستیک تهران یا نقش آن کشور در درگیری‌های شرق میانه انجام نداده‌است.

رئیس جمهور دونالد ترمپ گفت، در شرق میان در عقب هر مشکل و نزاع ایران قرار دارد. به گفته ترمپ، متأسفانه اکنون روسیه هم بیشتر درگیر آن شده‌است.

اما رئیس جمهور فرانسه به خبرنگاران گفت، توافق‌نامه بخشی از تصویر گستردۀ از امنیت در منطقه به شمار می‌رود.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت: "ما برای حفظ اتحاد خود در منطقه پابندیم و آنچه ما می‌خواهیم انجام دهیم این است که حضور ایران را در منطقه داشته باشیم و موافقتنامه یا برنامه مشترک جامع پلان عمل بخشی از تصور گسترده به شمار می‌رود."

یکی از اهداف اصلی رئیس جمهور فرانسه طی سفر سه روزه‌اش به واشنگتن این است که رئیس جمهور ترمپ را متقاعد سازد که این قرارداد را تحریم نکند.

ترامپ: ایران با مشکلات بزرگی‌ مواجه خواهد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد