ترامپ-با-مشاورانش-در-مورد-نحوه-خروج-نیروهایش-از-افغانستان-گفتگو-کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد روند صلح افغانستان و نحوه خروج نیروهایش از کشورمان با مشاورانش گفتگو کرد.

به گزارش افغان نیوز: دور هشتم مذاکرات صلح میان طالبان و نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان سه روز قبل پایان یافت.

دو طرف متن توافقاتی که میان جانبین انجام شده بود را برای مشاوره با رهبران خود برده بودند.

به تازگی رئیس جمهور آمریکا در این مورد با مشاورانش دیدار کرده و روی موارد صلح افغانستان گفتگو کرده اند.

رسانه های خارجی گزاش داده اند که این دیدار در باشگاه گلف آقای ترامپ در نیوجرسی انجام شده و تیم ارشد امنیت ملی دولت آمریکا از جمله مارک اسپر، وزیر دفاع، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه و جنرال دانفورد فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا در آن شرکت داشته‌اند.

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا و زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه دولت آمریکا در مذاکره با طالبان نیز در این گفتگوها شرکت داشته‌اند.

هرچند جزئیات زیادی از این دیدار در دست رسانه ها نیست اما آقای ترامپ پس از این دیدار در حساب تیویتر خویش نوشته است که اگر امکان داشته باشد، آمریکا امیدوار به صلح در افغانستان است.

مایک پومپیو وزیرخارجه آمریکا که یکی از اشتراک کنندگان در این دیدار بود در بیانه یی نوشته است آمریکا دنبال اطمینان از سوی طالبان است تا خشنونت ها کاهش یابد و افغانستان به عنوان تهدید برای آمریکا و متحدانش از سوی گروه های مسلح قرار نگیرد.

به گفته آقای پومپیو افغان ها بتوانند در صلح زندگی نمایند.

 در بیانیه وزیرخارجه آمریکا آمده است که دولت آمریکا در رابطه و همکاری نزدیک با دولت افغانستان به رسیدن به توافق صلحی جامع متعهد است.

اما هنوز از توافقاتی که میان طالبان و نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان انجام شده خبر دقیق در دست نیست که آیا این توافقات مورد پسند افغان ها قرار خواهد گرفت یا خیر؟.

ترامپ با مشاورانش در مورد نحوه خروج نیروهایش از افغانستان گفتگو کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد