ترامپ-براي-نخستين-بار-به-افغانستان-سفر-مي-کند

دونالد ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز گفته که در سفرش به افغانستان و عراق از نزدیک با سربازان امریکایی دیدار خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ روز گذشته(یک شنبه، ۲۷ عقرب) در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز امریکا، از سفرش به کشورهای افغانستان و عراق خبر داده است.

وی گفته که در این سفر ها می خواهد با نیروهای نظامی مستقر در افغانستان و عراق دیدار کند؛ اما رییس جمهور امریکا در مورد جزئیات این سفر چیزی نگفته است.

ترامپ از زمانی‌که به حیث رئیس جمهور ایالات متحده شروع به کار کرده است، تا هنوز به افغانستان و عراق سفر نکرده‌، که این موضوع باعث انتقاداتی در داخل امریکا از او شده‌ است.

رئیس جمهوری امریکا همچنان در مصاحبه با فاکس نیوز، بار دیگر به شدت از سیاست‌های پاکستان در برابر گروه‌های تروریستی انتقاد کرده است.

آقای ترامپ گفته که پاکستان میلیاردها دالر برای مبارزه با تروریزم از امریکا به دست آورده اما هیچ اقدامی در این زمینه نکرده است.

وی گفته که اسامه بن لادن رهبر پیشین القاعده، سال‌ها در نزدیکی یکی از پایگاه‌های نظامی پاکستان به سر می‌برد و حکومت پاکستان با بن لادن همکاری داشت.

ترامپ، پاکستان را حامی تروریزم و میزبان اسامه بن لادن خوانده و هشدار داده که در صورت دوام حمایت از تروریزم، پاکستان چیزهای بیشتری را از دست خواهد داد.

سفر دونالد ترامپ در کابل در حالی مطرح می شود که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان گفته است:” می‌دانم که حکومت افغانستان صلح و ثبات می‌خواهد و طالبان نیز می‌پذیرند که از راه نظامی به پیروزی جنگ نمی‌رسند، و باید جنجال‌های جاری از راه مذاکرات سیاسی حل شود.

وی تاکید داشت؛ امیدوارم که یک توافق میان حکومت افغانستان و طالبان تا قبل از ۳۱ حمل سال آینده یعنی انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شود.

ترامپ براي نخستين بار به افغانستان سفر مي کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد