ترامپ-حکومت-ایران-از-تروریزم-حمایت-می-کند

رییس جمهور ترامپ می گوید که حکومت ایران حامی تروریسم و سپاه پاسداران از جمله نیروی قدس، مستقیما درگیر اقدامات تروریستی هستند.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا روز گذشته با صدور فرمانی، ورود مقام‌های ارشد حکومت ایران و وابستگان درجه یک آنها را به امریکا تعلیق و محدود کرد.

آقای ترامپ در ابلاغیه‌ای که در وب سایت کاخ سفید منتشر شده، حکومت ایران را به حمایت از تروریسم و همچنین زندانی کردن شهروندان امریکایی متهم کرده است.

ترامپ در این ابلاغیه‌ای گفته است: "حکومت ایران، یک دولت حامی تروریسم است و سپاه پاسداران از جمله نیروی قدس حامی تروریسم و مستقیما درگیر اقدامات تروریستی هستند."

دونالد ترامپ در این ابلاغیه با اشاره به نقش حکومت ایران در بحرا‌ن‌های انسانی، تهدید علیه همسایگانش، تهدید کشتیرانی بین المللی و انجام حملات سایبری تاکید کرده است.

وی افزوده است که اعمال محدودیت برای ورود مقام‌های ارشد حکومت ایران و وابستگان درجه یک آنها به عنوان مهاجر یا غیر مهاجر به امریکا را در راستای منافع ایالات متحده می‌دانم.

این فرمان شامل حال افرادی که هم‌اکنون شهروند قانونی ایالات متحده‌اند و نیز کسانی که پناهندگی آنها پذیرفته شده نخواهد شد.

وزارت خارجه امریکا، به عنوان مسؤول تشخیص تداوم یا توقف اجرای این فرمان تعیین شده است.

در این فرمان آمده است که ایالات متحده به توافق‌های بین‌المللی پایبند است و اجرای مفاد این فرمان نمی‌تواند مانع از تعهداتی شود که این کشور در قالب توافق‌های بین‌المللی به اجرای آنها متعهد شده است.

این درحالی است که هم‌اکنون رییس‌جمهور ایران در رأس هیاتی متشکل از مقام‌های ایرانی، از جمله جواد ظریف وزیر خارجه ایران در چارچوب شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در امریکا به سر می‌برند.

ترامپ: حکومت ایران از تروریزم حمایت می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد