ترامپ-خطاب-به-طالبان-بدون-کاهش-خشونت،-زمینه-گفتگو-مساعد-نمی‌شود

دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا خواهان کاهش چشمگیر خشونت‌ها از سوی طالبان شد و تاکید کرد که در نبود امنیت، گفت‌وگو های صلح مفید نخواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: آقای ترامپ این اظهارات ‌را دیروز چهار شنبه(2، دلو) در ملاقات با محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در شهر داووس سویس مطرح کرده است.

قصر سفید پس از ملاقات این دو رهبر با نشر اعلامیه به نقل از رئیس جمهور ترامپ گفت: "تا زمانی‌که طالبان خشونت را به‌گونه چشمگیر در افغانستان کاهش ندهند، زمینه برای گفت‌وگو های مفید و مساعد نخواهد شد."

در اعلامیه آمده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا مجدداً تأکید کرد که با کاهش خشونت‌ها، راه برای گفت‌وگوهای مفید و تأمین صلح و ثبات در افغانستان هموار شده می‌تواند.

این در حالی است که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در حاشیۀ نشست مجمع جهانی اقتصاد در سویس گفت: افراد طالبان از جنگ خسته‌اند، اما رهبران این گروه در دوحۀ قطر تبدیل به سرمایه‌گذار شده‌اند.

رئیس جمهور غنی در این نشست بر پایان جنگ افغانستان تأکید کرده و افزوده است قدرت طالبان منفی و خشونت‌بار است.

در همین حال، ذبیح‌الله مجاهد، از سخنگویان طالبان در برگۀ توییترش نوشته است که سخنان روز گذشته اشرف غنی در شهر داووس سویس، غیر مسئولانه و بنا بر نا آگاهی او است.

سخنگویان طالبان تأکید کرده است که غنی علیه مسئولین دفتر سیاسی طالبان اتهامات بدور از حقیقت را وارد کرده است.

ترامپ خطاب به طالبان: بدون کاهش خشونت، زمینه گفتگو مساعد نمی‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد