ترامپ-سخنان-جنجالی-اش-درباره-افغانستان-را-تکرار-کرد

رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا یکبار دیگر تاکید کرد که کشورش می توانست در جنگ چندین ساله افغانستان پیروز شود اما نمیخواهم چندین میلیون انسان را بکشم.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا روز جمعه در قصر سفید در یک گفتگوی با خبرنگاران تاکید کرد که آمریکا می توانست در جنگ چندین ساله افغانستان در چند روز بدون استفاده از سلاح اتمی پیروز شود اما نمی خواهم که میلیون ها انسان جان خود را دست دهند.

آقای ترامپ چندی قبل نیز در دیداری با عمران خان نخست وزیر پاکستان در کاخ سفید چنین گفته بود: "ما می توانستیم جنگ افغانستان را در کم از یک هفته ببریم، اما نمی خواهم که ده میلیون انسان را از بین ببرم".

این اظهارات اقای ترامپ با واکنش تندی شماری از چهره های سیاسی افغانستان قرار گرفته بود.

ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه گفته بود: "به هیچ قدرت خارجی اجازه تعین سرنوشت خودش را نداده و نخواهد داد" و همچنان در این اعلامیه آمده بود "شراکت و همکاری افغانستان با جهان به ویژه آمریکایی بر مبنای منافع و احترام متقابل است.

از سوی هم حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان در واکنشی به اظهارات اقای ترامپ گفته بود: "اظهارات آقای ترامپ بازتاب مکنونات درونی رهبری آمریکا در قبال مردم و کشور ما بوده و نشان میدهد که آنها به زندگی و کرامت انسانی هیچ احترامی قائل نیستند".

ترامپ سخنان جنجالی اش درباره افغانستان را تکرار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد