ترامپ-طالبان-ممکن-دوباره-به-قدرت-برسند

رییس جمهور ترامپ هشدار داد که پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، طالبان ممکن بر حکومت افغانستان که از حمایت غرب برخوردار است، پیروز شوند.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا دیروز(جمعه، 16) در قصر سفید به خبرنگاران گفت که پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، طالبان ممکن بر حکومت افغانستان که از حمایت غرب برخوردار است، پیروز شوند، یا قدرت را به‌دست گیرند.

در کنفرانس خبری دیروز از رئیس جمهور دونالد ترامپ پرسیده شد که آیا طالبان می‌تواند که حکومت کنونی افغانستان را سقوط دهد؟ او در پاسخ گفت: "چنین نباید شود، اما شاید شود."

دونالد ترامپ در ادامه افزوده است که سرانجام، کشورها باید از خود مراقبت کنند؛ زیرا ما ۲۰ سال در آنجا بودیم و از آن کشور حمایت کردیم؛ اما نمی‌توانیم در آنجا برای ۲۰ سال دیگر باشیم. در نهایت، آنها باید از خود دفاع کنند و ما باید به امور کشور خود هم برسیم.

امریکا برای پایان جنگ طولانی خود در افغانستان به روز (جمعه) گذشته در ۲۹مین ماه فبروری موافقت‌نامۀ صلح با طالبان را امضا کرد.

در موافقت‌نامۀ امریکا با طالبان آمده که شمار سربازان امریکایی در افغانستان تا ۱۳۵ روز آینده به ۸۶۰۰ سرباز کاهش خواهد یافت.

این درحالی است که دو هفته پس از کاهش خشونت و یک هفته بعد از امضای موافقت‌نامه میان امریکا و طالبان، کابل دیروز (جمعه) شاهد یک حمله مرگبار بود.

حمله درمراسم ۲۵مین سالیاد کشته شدن عبدالعلی مزاری، رهبر پیشین حزب وحدت اسلامی افغانستان در منطقۀ دشت برچی کابل صورت گرفت که در نتیجۀ آن ده ها تن کشته و زخمی شدند.

ترامپ: طالبان ممکن دوباره به قدرت برسند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد