ترامپ-ملاقاتم-با-رییس-جمهور-غنی-بسیار-عالی-بود

دونالد ترامپ با ابراز خرسندی از سفرش به افغانستان گفته است که ملاقات‌های عالی با شمار زیادی افراد به شمول رییس جمهور غنی داشتم.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که روز گذشته (دوشنبه 11 قوس) برای شرکت در اجلاس رهبران کشورهای ناتو راهی بریتانیا بود، در میدان هوایی در مورد موفقیت سفر اخیرش به افغانستان گفت که "رفتن به افغانستان خوشم آمد. کسان زیاد را ملاقات کردم به شمول رئیس جمهور غنی، عالی بود، خوش شدم با آن‌ها دیدم، سفرم به افغانستان خیلی موفقانه بود، حال به لندن می‌روم به جلسه ناتو، با رهبران شماری زیاد کشور‌ها می‌بینم."

آقای ترمپ قبل از آنکه راهی لندن شود در صفحه توییترش نوشته بود به اروپا می‌رود تا از کشورش نمایندگی کند.

رئیس جمهور امریکا به روز پنجشنبه هفته گذشته به هدف تجلیل از روز شکرگزاری در کنار سربازان امریکایی مستقر در افغانستان، به طور غیر منتظره وارد پایگاه هوایی بگرام شد.

او در آنجا با محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان ملاقات نمود و در مورد ازسرگیری گفت‌وگو‌ها با طالبان یاد کرد، گفت‌وگو‌هایی که ترمپ آنرا در ماه سپتمبر پس از آن لغو کرد که در حملۀ طالبان در کابل یک سرباز امریکایی و ۱۱ تن دیگر کشته شدند.

اشرف غنی در دیدارش با دونالد ترمپ در بگرام در مورد تلاش‌های صلح صحبت کرد و دو جانب گفتند برای تامین صلح پایدار در افغانستان، طالبان باید پیشنهاد آتش‌بس را بپذیرند.

آی ترامپ در دیدارش از افغانستان پیشرفت‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در امر مبارزه با تروریزم را ستود و به رئیس جمهور غنی شکست گروه داعش در شرق این کشور را مبارک‌باد گفت.

این درحالی است که قرار است در جلسه امروز و فردای کشورهای ناتو که در لندن برگزار می‌شود، روی اوضاع امنیتی افغانستان هم صحبت‌های صورت گیرد.

ترامپ: ملاقاتم با رییس جمهور غنی بسیار عالی بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد