ترامپ-و-بایدن-هر-دو-ابراز-امیدواری-کردند

هرچند شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری در تمامی ایالت‌های آمریکا به پایان نرسیده، اما ترامپ و بایدن هر دو نسبت به پیروزی ابراز اطمینان کردند.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ، در توییتی نوشت: «ما خیلی جلوتریم، اما آنها سعی می‌کنند انتخابات را بدزدند. هرگز به آنها اجازه چنین کاری نمی‌دهیم. بعد از بسته شدن محل‌های رای‌گیری نمی‌شود رای‌ به صندوق انداخت.»

او در توییتی دیگر نوشت: «امشب سخنرانی می‌کنم. پیروزی بزرگ!»

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها نیز در صفحه توییتر خود از هوادارانش تشکر کرد و گفت: «ایمان داشته باشید ما انتخابات را می بریم.»

سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که هیچ‌گونه شواهدی درباره دخالت خارجی در انتخابات آمریکا وجود ندارد و گفت: «ما هیچ نشانه‌ای نداریم که یک عامل خارجی موفق شده باشد که این انتخابات را به خطر بیندازد یا آرا را دستکاری کند

با این حال، سی‌ان‌ان با اشاره به گزارش‌ها مبنی بر دخالت چین،‌ روسیه و ایران در انتخابات آمریکا، به نقل از مقام‌های ایالات متحده از آماده‌باش و گسترش عملیات‌های سایبری در زمینه شناسایی و مقابله با مداخلات مرتبط با انتخابات خبر داد.

در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، تعداد آرای مردم به تنهایی تعیین‌کننده پیروز نهایی انتخابات نیست. بلکه آن چیزی که برنده را مشخص می‌‌کند تعداد آرای الکترال هر ایالت است. تعداد آرای الکترال‌ در سراسر امریکا ۵۳۸ رای است و کاندیدی که بتواند ۲۷۰ (۵۰ درصد آرا + یک رای) را به دست بیاورد به کاخ سفید می‌رود.

ترامپ و بایدن هر دو ابراز امیدواری کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد