ترامپ-و-رهبر-کوریای-شمالی-باهم-ملاقات-می-کنند

دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا گفته است که در ۱۲ ماه جون با رهبر کوریای شمالی ملاقات می کند.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترمپ این مطلب را دیروز پس از دیدار با کیم جونگ چاول همکار نزدیک کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی بیان کرد.

قصر سفید گفت، در این دیدار نامۀ کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی برای بحث به دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا سپرده شد.

سارا هاکبی سندرز سخنگوی قصر سفید گفت، رئیس جمهور دونالد ترمپ، مایک پومپئو وزیر خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی امریکا در قصر سفید با هیئت کوریای شمالی دیدن کردند.

کیم یونگ چاول بلندترین مقام حکومت کوریای شمالی به حساب می‌رود که در دو دهه اخیر از ایالات متحدۀ امریکا دیدن می‌کند.

او روز پنج‌شنبه در شهر نیویارک با وزیر امور خارجه ایالات متحدۀ امریکا ملاقات کرد و روی دیدار آینده رهبران دو کشور گفتگو نمود که قرار است در ۱۲ ماه جون در سنگاپور صورت گیرد.

وزارت خارجه امریکا گفت، دیدار وزیر خارجه با این مقام بلند پایه کوریای شمالی به‌خاطر پیشرفت در گفتگوها، زود پایان یافت.

مایک پومپئو وزیر خارجه امریکا روز پنج‌شنبه در پایان این دیدار به خبرنگاران گفت: "شرایط برای اجلاس سران دو کشور طوری ایجاد شده که دونالد ترمپ و کیم جونگ اون در جای قرار می‌گیرند که ما فکر می‌کنیم پیشرفت واقعی آن‌ها در دو نشست حاصل شود. ما در موقعیتی قرار داریم که فکر نمی‌کنم فرصتی واقعی برای جاگزینی آن وجود داشته باشد. ما در ۷۲ ساعت گذشته پیشرفت واقعی داشته‌ایم."

اما رئیس جمهور امریکا در مورد امکان پیشرفت‌های بزرگ در گفتگوهای کوتاه روز پنج‌شنبه ابراز شک و تردید کرده گفت، احتمال زیاد می‌رود که در یک، دو و یا سه ملاقات پیشرفتی صورت نگیرد.

قبل از این، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا یکبار امکان ملاقات‌اش را با رهبر کوریای شمالی رد کرده بود و اما پس از آن که پیشرفت به میان آمد، تلاش‌های هر دو کشور برای برگزاری این ملاقات تاریخی از سرگرفته شدند.

ترامپ و رهبر کوریای شمالی باهم ملاقات می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد