ترامپ-پاکستان-را-به-قطع-کمک-های-امنیتی-تهدید-کرد

رئیس جمهور امریکا گفته است، تا زمانی که پاکستان علیه گروه طالبان و شبکه حقانی اقدام نکند، کمک امنیتی آمریکا را دریافت نمی‌کند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در پی توییت دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور گفته است، تا زمانی که پاکستان علیه گروه طالبان و شبکه حقانی اقدام نکند، کمک امنیتی آمریکا را دریافت نمی‌کند.

هدر نئوارت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته که شبکه حقانی و طالبان عامل بی‌ثباتی در منطقه است و درعین‌حال به دنبال حمله به آمریکایی‌ها نیز هستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه یازدهم جدی در توییتی نوشت: "ایالات متحده آمریکا در 15 سال گذشته احمقانه 33 میلیارد دالر به پاکستان کمک کرده است؛ و آنها به ما هیچ چیز نداده‌اند؛ به‌جز فریب و دروغ؛ با این فکر که رهبران ما احمق هستند."

این سخن دونالد ترامپ با واکنش‌های گسترده‌ای در افغانستان و پاکستان مواجه شد، اعضای شورای ملی افغانستان از سخنان ترامپ استقبال کردند و خواستار فشارهای بیشتر بر پاکستان شدند.

ریاست جمهوری کشور نیز با نشر بیانیه‌ای این اقدام دونالد ترامپ را سیاست خارجی خوب حکومت وحدت ملی خواند اما در پاکستان این سخنان ترامپ موجب اعتراض‌هایی شد.

مقام‌های پاکستانی همچنان گفته بودند که آمریکا می‌خواهد با این حربه بار شکست خود در افغانستان را به دوش پاکستان بیندازد. آنان گفته‌اند که در یک و نیم دهه اخیر آمریکا هزاران حمله را از خاک پاکستان علیه تروریستان انجام داده است.

همچنین نماینده پاکستان در سازمان ملل نیز اظهارات مقام‌های آمریکایی را به شدت رد کرده و گفته است، در صورتی که آمریکا از همکاری‌های کشورش استقبال نکند، در این مورد تجدید نظر می‌کنیم.

ایالات متحده امریکا و مقام‌های حکومتی کشور بارها اعلام کرده‌اند که پاکستان از شبکه‌های تروریستی حمایت می‌کند و در عملیات‌های بیرون مرزی تروریستان را کمک می‌کند. اما مقام‌های پاکستانی همواره این ادعاها را رد می کند.

از سوی دیگر برخلاف ادعاهای پاکستان مبنی بر عدم حمایت تروریستان، تاکنون اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده، ملاعمر و ملا منصور رهبران گروه طالبان در این کشور به هلاکت رسیده‌اند.

ترامپ پاکستان را به قطع کمک های امنیتی تهدید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد