ترور-چهره‌های-تاثیرگذار،-استراتیژی-جدید-طالبان

معصوم استانکزی می گوید که طالبان با کمک دستگاه‌های استخباراتی کشور همسایه (پاکستان)هدف قرار دادن افراد تاثیرگذار را که در چوکات سیاسی و نظامی وجود دارند به عنوان یک استراتیژی تعیین کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: معصوم استانکزی، رییس امنیت ملی، روز شنبه(12، عقرب) به مجلس فراخوانده شد تا در مورد رویدادهای پسین از جمله چگونگی ترور جنرال رازق، فرمانده قدرت‌مند پولیس قندهار و جبار قهرمان، از نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان، اطلاعات شان را شریک کنند.

معصوم استانکزی در این مورد به نمایندگان گفت:”طالبان با کمک دستگاه‌های استخباراتی کشور همسایه (پاکستان)هدف قرار دادن افراد تاثیرگذار را که در چوکات سیاسی و نظامی وجود دارند به عنوان یک استراتیژی تعیین کرده اند.”

رئیس امنیت ملی برای تایید این سخن اش به قتل خلبان‌ها و دیگر افراد سیاسی و نظامی که در ماه‌های پسین ترور شده اند اشاره کرد.

آقای استانکزی مشخصا در مورد رویداد قندهار گفت که از ماه جدی سال جاری، اطلاعات جدی داشتند و پیش از این رخ‌داد توانسته بودند از چهار مورد سوقصد به جان جنرال رازق، جلوگیری کنند.

به گفته استانکزی در مرحله نخست، طالبان تلاش داشتند تا با استفاده از چهار انتحاری، جنرال رازق را از بین ببرند. در مرحله دوم نیز به جا به جایی مواد انفجاری در مسیر رفت و آمد جنرال رازق متوسل شده بودند و به گفته استانکزی در مرحله سوم، طالبان تلاش داشتند تا در مسیر فرودگاه جنرال رازق را هدف قرار دهند.

اما در مرحله چهارم طالبان با استفاده از افراد نفوذی موفق شدند که سرانجام جنرال رازق را ترور کنند.

رئیس امنیت ملی همچنان تاکید کرد که هم قتل جنرال رازق و هم قتل جبار قهرمان توسط افراد نفوذی صورت گرفته است. او با اشاره به همین مسال می‌گوید که باید افراد نزدیک به مقام‌ها بازنگری شوند.

قتل شماری از چهره‌های شناخته شده و تاثیرگذار سیاسی و نظامی در ماه‌های پسین و نیز گفته‌های امروز رئیس امنیت ملی، زنگ خطر آغاز سلسله‌ای از ترورهای هدف‌مند را به صدا در آورده است که اگر نهادهای امنیتی به ویژه ریاست امنیت ملی به اشتباه‌هات امنیتی‌شان ادامه دهند، ممکن شمار دیگر نیز ترور شوند.

 

ترور چهره‌های تاثیرگذار، استراتیژی جدید طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد