تروریزم-بین-المللی-چهره-عوض-می-کند

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در دیدار با سرمنشی سازمان ناتو تصریح کرد؛ در مورد تروریزم بین المللی که به صورت دوامدار چهره عوض می کند باید صحبت کنیم و در برابر آن مبارزه مشترک نمائیم.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور پس از دیدار با سرمنشی ناتو طی یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با وی، گفت؛ نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با قربانی های شان این را ثابت کردند که از وابستگی به شریک مبدل شده اند و امروز با افتخار گفته می توانم که افغانستان و ناتو درعرصه امنیت بین المللی و مبارزه با تروریزم دو شریک اند.

اشرف غنی گفت: امروز به خانواده های سربازان ناتو به اعتماد گفته می توانم که فرزندان شما در خط مقدم جنگ نیستند، زیرا نیروهای امنیتی و دفاعی ما همواره از تمامیت ارضی و استقلال این کشور دفاع می کنند.

 در این کنفرانس مطبوعاتی سرمنشی ناتو خطاب به طالبان و دیگر گروه های تروریستی گفت که جنگ راه حل نیست و باید راه صلح را اختیار کنید. وی افزود که نیروهای حمایت قاطع به خاطر تامین صلح و ثبات دایمی در افغانستان به نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور آموزش و مشورت می دهند.

 رئیس جمهور غنی با اشاره بر اینکه جنگ تحمیلی در افغانستان تنها با طالبان نه، بلکه در آن ابعاد دیگر هم دخیل اند، گفت: نیاز است که ما بالای این ابعاد صحبت کنیم به خصوص در مورد تروریزم بین المللی که به صورت دوامدار چهره خود را عوض می کند و باید در برابر آن مبارزه مشترک نمائیم.

آقای غنی گفت: از شما تشکر می کنم که در عرصه دو برابر ساختن قطعات کماندو و سه برابر ساختن قوای هوایی با ما همکاری کردید. وی خاطرنشان نمود که انتخابات ریاست جمهوری به وقت معین آن برگزار می گردد و حکومت وحدت ملی در این زمینه ارادۀ قاطع دارد.

 همچنان در این کنفرانس مطبوعاتی، سرمنشی ناتو ضمن ستایش از دستآوردهای نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم، تاکید کرد که حضور ناتو در افغانستان مرتبط به بهتر شدن شرایط در این کشور است و ناتو متعهد است که شاهد افغانستان مرفه و صلح آمیز باشد.

 سرمنشی ناتو خاطرنشان کرد که کشورهای عضو سازمان ناتو به تجهیز و تمویل نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان متعهد هستند و در آینده کمک های شان را بیشتر خواهند ساخت و ما از پروسۀ صلح تحت رهبری و مالکیت افغان ها حمایت می کنیم.

تروریزم بین المللی چهره عوض می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد