تروریزم-تهدید-منطقه‌یی-میان-مدت-است

رئیس جمهورغنی در انستیتوت مطالعات و تحلیل های دفاعی هند خطاب به جنرالان، سفرای متقاعد و پروفیسوران گفت:تروریزم نه تنها برای افغانستان بلکه برای تمام منطقه تهدید مشترک و میان مدت است.

به گزارش افغان خبر: رئیس‌جمهور غنی روز چهارشنبه (24سنبله) در سفرش به هند گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در خط مقدم مبارزه علیه تروریزم قرار دارند و با شجاعت و دلیری علیه آنها می جنگند.

وی افزود که از برکت فداکاری و دلیری آنان، جهان قانع گردید که برعلاوه همکاری ها در عرصه انکشافی، در زمینه نظامی نیز به کمک و همکاری خویش با افغانستان ادامه میدهد.

رئیس جمهور گفت: جنگ کنونی در افغانستان، جنگ داخلی نیست، بلکه جنگ تحمیلی از سوی دیگران می باشد.

وی اعلاوه کرد:"هیچ کس نمی تواند شکست جنگ را بالای ما تحمیل کند، زیرا موقف و مبارزه ما برحق بوده و مورد تایید جامعه جهانی نیز قرار گرفته است".

رئیس‌جمهور تاکید کرد که کشور های منطقه به هدف دفع خطر تروریزم به همکاری و مبارزه مشترک از طریق استراتژی واضح عمل نمایند.

به گفته او تروریزم خوب و بد وجود ندارد و نه قوم، زبان و مذهب را می شناسد، بخاطریکه تروریستان به هیچ دین و قانون احترام ندارند.

رئیس جمهور گفت: تروریستان از دین اسلام برای رسیدن به اهداف شوم شان منحیث ابزار استفاده می کنند و به هیچ کس اجازه داده نخواهد شد که اعمال ضد بشری و اسلامی خویش را به عنوان دستورات دین تعبیر نماید. رئیس جمهور غنی گفت: دوستی و مناسبات افغانستان و هندوستان بر منافع و اصول دو کشور استوار است.

آقای غنی همچنان بیان کرد که مناسبات ما به زیان هیچ کس نیست و نه هم کسی از روابط میان هند و افغانستان احساس ترس و نگرانی داشته باشد و روابط افغانستان و هند نسبت به هر زمان دیگر بسیار نزدیک شده است و این دو کشور از طریق همکاری های دو جانبه، مردمان دو کشور را بیشتر از پیش نزدیک ساخته و همدردی آنانرا بیشتر ساخته است.

تروریزم تهدید منطقه‌یی میان مدت است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد