تروریستان-از-خاک-افغانستان-علیه-پاکستان-استفاده-می-کنند

پاکستان در یک ادعای تازه می‌گوید که هراس‌افگنان در خاک افغانستان لانه‌های امن دارند و از خاک افغانستان بالای نظامیان آن کشور حمله می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز: این ادعا پس از آن مطرح می‌شود که یک روز پیش زمانی که نظامیان پاکستانی در منطقۀ باجور اجنسی سرگرم ایجاد موانع و سیم خاردار در مسیر دیورند بودند، این حمله بالای آنان صورت گرفت.

ارتش پاکستان گفت که در این حمله دست کم دو تن از نظامیان آن کشور کشته شدند و چهار نفر دیگرشان زخمی گردیده‌اند.

در همین رابطه وزارت امور خارجۀ پاکستان با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که حمله‌های افراد مسلح در مسیر خط دیورند افزایش یافته‌اند و پاکستان سرگرم تحکیم بیش‌تر امنیت در بخش‌های سرحدی دو کشور است.

در خبرنامه گفته شده که برخی از گروه‌های هراس‌افگن که در خاک افغانستان اجازۀ فعالیت را می‌گیرند، نه تنها برای امنیت افغانستان که برای امنیت منطقه هم تهدید بزرگ هستند.

وزارت خارجۀ پاکستان می‌گوید حکومت افغانستان باید هرچه زود اقداماتی را به خاطر ازبین‌بردن پناه‌گاه‌های امن هراس‌افگنان روی دست گیرد.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که حکومت افغانستان بارها تاکید کرده‌است که از هراس‌افگنان به عنوان ابزار علیه کشورهای هم‌سایه استفاده نمی‌کند و به کسی اجازه نمی‌دهد از خاکش علیه هم‌سایه‌ها استفاده نمایند.

هم‌چنان حکومت‌های افغانستان و ایالات متحدۀ امریکا باور دارند که پناه‌گاه‌های امن هراس‌افگنان در خود پاکستان وجود دارد و اخیرا فشارهایی نیز علیه آن کشور به خاطر اقدامات علیه این پناه‌گاه‌ها، وارد گردیده‌است.

تروریستان از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد