ترکیه-از-تلاش‌های-صلح-حمایت-می‌کند

سفیر ترکیه برگزاری موفقانه‌ی جرگه‌ی مشورتی صلح را به عبدالله عبدالله تبریک گفته و با اطمینان از حمایت‌ همه جانبه‌ی کشورش از تلاش‌های صلح ابراز امیدواری کرد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی از جریان دیدارش با اوزان ار طغرل، سفیر ترکیه نوشته است که سفیر ترکیه برگزاری موفقانه‌ی جرگه‌ی مشورتی صلح را تبریک گفت و با اطمینان از حمایت‌ همه جانبه‌ی کشورش از تلاش‌های صلح ابراز امیدواری کرد که با رهایی زندانیان طالبان مذاکرات بین‌الافغانی آغاز گردد و مردم افغانستان به صلح دایمی دست یابند.

آقای عبدالله ضمن تشکری از حمایت همیشگی ترکیه از افغانستان و تلاش‌های صلح، سفارش‌های جرگه‌ی مشورتی را به نفع افغانستان و صلح خوانده و ابراز امیدواری کرد که با برطرف شدن آخرین مانع گفتگوهای مستقیم میان دو طرف به زودیآغاز گردد.

در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه چین از رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان از سوی حکومت افغانستان استقبال و تاکید کرده است که این اقدام می تواند اعتماد بین دولت افغانستان و طالبان را تقویت کند.

رییس جمهور غنی می‌گوید؛ پس از امضای فرمان عفو ۴۰۰ زندانی طالبان، توقع مردم این است که دیگر هیچ مانع و بهانه ای برای آغاز مذاکرات وجود نداشته باشد.

این درحالی است که روند رهایی۴۰۰ زندانی جنجالی و 'خطرناک' طالبان که انتظار می‌رفت دیروز چهار شنبه آزاد شوند به تاخیر افتاده است.

ترکیه از تلاش‌های صلح حمایت می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد